Audi A3 e-tron concept to czteroosobowa limuzyna. Jej długość wynosi 4,44 m, szerokość 1,84 m, a wysokość tylko 1,39 m.

Stylistyka pojazdu jest typowo dla Audi sportowo-elegancka. Ma harmonijne proporcje oraz niską, płynnie narysowaną linię dachu, ze słupkiem C w kształcie charakterystycznym dla modeli coupe. Ciekawym rozwiązaniem są delikatnie schowane klamki drzwi z matowego aluminium. Kiedy kierowca je dotknie, wysuwają się automatycznie.

Nowoczesne materiały, metody konstrukcji oraz łączenia poszczególnych elementów pozwoliły zbudować karoserię o niskiej masie. Drzwi, pokrywa silnika i bagażnika wykonane są z aluminium. Audi A3 e-tron concept waży tylko 1720 kg.

Wnętrze pojazdu jest przestronne. Długi rozstaw osi 2,63 m - najlepsza wartość w segmencie kompaktowych aut klasy premium - zapewnia pasażerom siedzącym z tyłu większą przestrzeń wokół kolan. Sportowe siedzenia przednie z mocnymi bokami są eleganckie.

Tablicę rozdzielczą w sposób charakterystyczny dla Audi ukierunkowano na kierowcę. Duża aluminiowa listwa jest trójwymiarowa i zawiera elementy obsługowe. Również głośniki wykończone zostały aluminium. Po włączeniu systemu radiowego głośniki wysuwają się o kilka milimetrów do góry.

Na konsoli środkowej uwagę przyciągają cztery duże i okrągłe wloty nawiewu w stylistyce turbin samolotowych. Przepływ powietrza może być regulowany przez pociągnięcie lub naciśnięcie osi dyszy. Regulacja klimatyzacji znajduje się na własnym, wyodrębnionym panelu w dolnej części konsoli środkowej.

Na konsoli środkowej umieszczone są elementy obsługowe systemu multimedialnego MMI. Obok pokrętła znajduje się panel dotykowy - touchpad - który ułatwia obsługę systemu. Ekran MMI wbudowany jest w górną część tablicy rozdzielczej i wysuwa się z niej po uruchomieniu. Wbudowany moduł UMTS umożliwia pełen dostęp do internetu. Dzięki technologii WLAN pasażerowie mogą korzystać ze stron internetowych oraz wysyłać e-maile; na tylnej części oparć foteli przednich znajdują się mocowania do iPadów.

Audi A3 e-tron concept dysponuje bagażnikiem o pojemności 410 litrów, z niską krawędzią załadunku.

Audi A3 e-tron concept to hybryda typu plug-in, napędzana przez dwa silniki - czterocylindrowy 1.4 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz silnik elektryczny o mocy 20 kW (27 KM). System dysponujący łączną mocą 175 kW (238 KM) rozpędza auto do 100 km/h w zaledwie 6,8 s i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 231 km/h.

Zużycie paliwa wynosi średnio 2,2 l/ 100 km. Uzyskanie tak niskiego zużycia paliwa było możliwe dzięki zastosowaniu technologii z modułowego systemu Audi: pompy olejowej z regulacją pracy, inteligentnego systemu zarządzania energią, systemu Start-Stop oraz systemu rekuperacji.

Sercem Audi A3 e-tron concept są litowo-jonowe akumulatory umieszczone za tylnymi siedzeniami. Dzięki pojemności 12 kWh możliwe jest pokonanie dystansu 54 km wyłącznie z napędem czysto elektrycznym. Akumulatory są doładowywane podczas jazdy przez system rekuperacji lub podczas postoju poprzez gniazdo elektryczne. W ten sposób można podróżować po mieście bez emisji szkodliwych substancji.

Napęd przenoszony jest za pomocą siedmiobiegowej przekładni S tronic, którą zbudowano z dwóch przekładni obsługiwanych przez dwa sprzęgła. Zmiana biegów jest błyskawiczna, bez utraty siły ciągu.

Zawieszenie Audi A3 e-tron concept bazujące na modelu RS 3 Sportback dopasowane jest do mocy silnika. Czteroosobowy model pokonuje zakręty szybko, ale jednocześnie stabilnie i spokojnie.

Zawieszenie przednie to konstrukcja McPherson z wieloma elementami wykonanymi z aluminium. Z tyłu zastosowano czterowahaczową oś. Rozstaw kół wynosi z przodu 1572 mm, a z tyłu 1 542 mm.