Osłona chłodnicy Singleframe, czarna i błyszcząca, ma ukośnie ścięte górne narożniki. Wloty powietrza w nowych zderzakach mają mocno zaznaczone poprzeczki, kratownica została zmodyfikowana, a reflektory przeciwmgielne są płaskie. Dzięki ostro wyprofilowanym krawędziom pokrywa komory silnika jest bardziej plastyczna. Cały przód sprawia wrażenie bardziej płaskiego i szerszego.

Zmodyfikowane zostały także reflektory: ich dolna krawędź tworzy falę, wnętrze ma nową strukturę. Przy opcjonalnych reflektorach ksenonowych "plus" diodowe światła do jazdy dziennej tworzą wąską, jednolitą klamrę obejmującą reflektor. Tylne światła również otrzymały nowy kształt. Na życzenie mogą mieć formę ciągłych pasów diodowych.

Zmiany objęły także wnętrze samochodów Teraz jest ono jeszcze bardziej eleganckie - z nowymi kierownicami, na życzenie ze spłaszczonym wieńcem, z nowymi dźwigienkami przy kierownicy i z wąskimi, chromowanymi obramowaniami elementów obsługowych.

Zmieniony został również kluczyk zapłonu, dźwignia automatycznej skrzyni biegów, przycisk opcjonalnego systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select oraz obsługa układów klimatyzacji a także kierownicy wielofunkcyjnej. Wszystkie wyświetlacze mają teraz podświetlenie w białym kolorze.

Osłony przy instrumencie kombi i na konsoli środkowej pokryte nowym lakierem. Także tapicerka i elementy dekoracyjne - z aluminium Trigon oraz drewna orzechowego i jesionowego - są nowe. Prawie wszystkie kolory wnętrza zostały wprowadzone do tego modelu po raz pierwszy, w Coupe i w Sportback skóra Feinnappa zastąpiła skórę Valcona. Na życzenie skórą mogą być pokryte także podłokietniki. A5 Sportback dostępne jest również w wersji pięcioosobowej.

Kolejną atrakcyjną opcją jest pakiet sportowy S line. Spowija on wnętrze czernią i dodaje mu uroku eleganckimi aplikacjami. Pakiet uzupełnia sportowe zawieszenie obniżające nadwozie o 10 milimetrów oraz 18-calowe koła.

Wszystkie silniki mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa i dysponują dużą siłą ciągu. W gamie auta znajdziemy 1,8-litrową jednostkę TFSI o mocy 170 KM, która zużywa 5,7 litra na 100 km, oraz 2,0-litrowy motor TFSI o mocy 211 KM. Nowością w ofercie Audi A5 jest 3,0 TFSI - silnik V6 z doładowywany kompresorem i rozwijający moc 272 KM.

Również jednostki wysokoprężne zostały poddane szeroko zakrojonym modyfikacjom. Silnik 2,0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 170 KM zadowala się w A5 Coupe średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km. Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Trochę później w gamie pojawi się także  czysta wersja clean diesel, która będzie spełniała wymagania normy Euro 6.

Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna przekładnia sześciobiegowa oraz bezstopniowa przekładnia multitronic. Warianty quattro mają przekładnię manualną lub siedmiobiegową S tronic.

Audi S5

Najwyższe modele tej serii - S5 Sportback, Coupe i Cabriolet - również zostały zmodernizowane. We wszystkich S5 montowany jest teraz silnik 3,0 TFSI o mocy 333 KM, także w Coupe. W porównaniu z 4,2-litrowym V8, który został zastąpiony przez 3,0 TFSI, nowa, doładowywana kompresorem jednostka V6 zużywa średnio o 20 procent paliwa mniej. Średnie zużycie wynosi 8,1 litra na 100 km przynastępujących osiągach jezdnych: S5 Coupe przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy i rozwija ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h.

Zmodyfikowane modele "S" można rozpoznać po nowych światłach, nowych detalach nadwozia i nowych lakierach z efektem kryształowym. Interesujące zmiany zostały wprowadzone również do wnętrza. Najważniejsze nowości techniczne w Audi S5 to napęd quattro ze środkowym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Specjalne zawieszenie sportowe "S" oraz seryjne 18-calowe koła odpowiadają za odpowiednią przyczepność.