Jest to trzecia, po coupe i kabriolecie, wersja A5. Zastosowano w niej dodatkową parę drzwi i linię dachu łagodnie opadającą do samego tyłu, zainspirowane pokazanym na targach w Detroit modelem Sportback Concept.

Według informacji producenta, do napędu A5 Sportback służyć będzie szeroka gama silników turbodoładowanych i wolnossących, benzynowych i wysokoprężnych.

Audi A5 Sportback Foto: Onet
Audi A5 Sportback

Niemcy czekają z ujawnieniem pełnego wyglądu nowego modelu, jednak podali do wiadomości wiele danych, które rysują obraz całości. Wymiary zewnętrzne przyrównane zostały do sedana A4, od którego A5 Sportback będzie o 36 mm niższy, rozstaw osi będzie dłuższy o 2 mm i wyniesie 2 810 mm, natomiast zwisy przedni i tylny będą nieco krótsze.

Warte podkreślenia cechy stylistyczne to drzwi pozbawione ram okiennych oraz, podobnie jak to ma miejsce w konkurencyjnych modelach Mercedesa CLS oraz VW Passata CC, sama klapa bagażnika po otwarciu oferuje niewielki otwór bagażowy. Według zapewnień producenta, pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 480 litrów, czyli niemal tyle, ile w A4 Avant. Po złożeniu tylnych siedzeń ilość miejsca wzrasta do 980 litrów.

Nie ma informacji dotyczących wyglądu wnętrza, jednak trudno oczekiwać większych zmian w stosunku do obecnych modeli A4 czy A5. Natomiast to pięciodrzwiowe coupe klasy premium pomieści cztery osoby, zapewniając porównywalną ilość miejsca na nogi i nad głową, co w sedanie A4.

Początkowa paleta silników w A5 Sportback składać się będzie z dwóch jednostek benzynowych i trzech diesli. 2-litrowe TFSI generujące 211 KM i 350 Nm oraz 3,2-litrowe V6 o mocy 265 KM współpracować będą z napędem na cztery koła quattro.

Oferta jednostek wysokoprężnych obejmie motor 2.0 TDI oferujący 170 KM i 350 Nm, wyposażony w system start/stop i 6-biegową skrzynię manualną, 2,7-litrowe TDI generujące 190 KM i 400 Nm oraz 3-litrowe TDI V6 o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 500 Nm, przekazujące napęd na wszystkie koła za pomocą systemu quattro.

A5 Sportback pojawi się w europejskiej sieci dilerskiej we wrześniu tego roku, a cena podstawowej wersji z silnikiem 2.0 TDI kosztować ma w Niemczech 36 050 euro. Producent zapewnia jednocześnie, że w połowie roku 2010 w ofercie pojawi się tańsza wersja, o której nic więcej na razie nie wiadomo. Prawdopodobne jest jednak, że ten podstawowy model napędzany będzie benzynowym silnikiem 1.8 TSI o mocy 160 KM lub 2-litrowym TFSI o mocy 180 KM.