Audi A7 Sportback jest większym bratem modelu A5 Sportback, a na rynku ma konkurować z Mercedesem CLS oraz BMW Serii 5 Gran Turismo. Jak mówi producent, nowy model jest połączeniem sportowej elegancji coupe, komfortu sedana i użyteczności rodzinnego kombi.

Samochód został oparty na platformie Audi A6 nowej generacji, który niebawem zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności. Ma jednak niżej niż w sedanie poprowadzoną linię dachu, praktyczną dużą klapę bagażnika oraz wnętrze dla czterech osób. Nowe Audi A7 Sportback wyglądem zewnętrznym wyraźnie nawiązuje do prototypowego A7 Sportback Concept pokazanego podczas salonu samochodowego w Detroit w 2009 roku. Największe zmiany w porównaniu do prototypu obejmują takie detale, jak inny przedni zderzak, kształt grilla, zmienione reflektory z diodami LED, czy inny kształt lusterek. Poza tym różnic trudno się doszukać. Na uwagę zasługuje tylny spoiler, wysuwający się przy większej prędkości.

Nowe Audi ma 4,97 metrów długości i w gamie modelowej pozycjonowany jest pomiędzy modelami A6 i A8. 1,91 metra szerokości zapewnia dużo przestrzeni dla pasażerów, a wysokość 1,42 metra podkreśla sportowy charakter samochodu. Przestrzeń bagażowa ma pojemność 535 litrów, a po złożeniu dzielonych foteli rośnie do pokaźnych 1 390 litrów.

Początkowo Audi A7 Sportback dostępny będzie z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma Diesla V6, z których każdy będzie wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, system odzyskiwania energii elektrycznej oraz układ start-stop.

Jednostki benzynowe współpracować będą z dwusprzęgłową skrzynią biegów S-Tronic oraz napędem na wszystkie koła Quattro. Podstawowy wolnossący motor o pojemności 2,8 litra generuje moc 204 KM i moment obrotowy na poziomie 280 Nm, co pozwala na rozpędzenie samochodu od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 235 km/h. Przy tym średnie spalanie wynosić ma 8 l/100 km.

Turbodoładowane 3-litrowe V6 dysponuje z kolei mocą 300 KM oraz 440 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do "setki" zajmować ma zaledwie 5,6 sekundy, a maksymalna prędkość została ograniczona do 250 km/h. Spalanie ma średnio wynosić zaledwie o 0,2 l/100 km więcej, niż w słabszej z benzynowych odmian.

Wysokoprężne jednostki to dwie wersje 3-litrowego V6, z których słabsza generuje moc 204 KM, pozwalając na rozpędzenie od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 234 km/h. Średnie zużycie paliwa producent określił na zaledwie 5,3 l/100 km. Jedynie ta wersja napędzana będzie na przednią oś poprzez automatyczną skrzynię biegów Multitronic.

Mocniejsza odmiana jednostki V6 TDI dysponuje mocą 245 KM i momentem obrotowym sięgającym pokaźnych 500 Nm. Standardowo montowana skrzynia S-Tronic oraz napęd Quattro pozwalają na przyspieszenie do "setki" w 6,5 sekundy, a rozpędzanie kończy się na 250 km/h, o co dba elektroniczna blokada. Spalanie ma średnio wynosić 6 l/100 km.

W przyszłym roku można spodziewać się sportowych odmian S7 i RS7, a w przyszłości także hybrydowego wariantu.

W Europie Audi A7 Sportback dostępny bedzie od jesieni tego roku, a bazowa cena w Niemczech wynosić ma 51,6 tys. euro.