Audi S7 Sportback napędzane jest takim samym silnikiem, jak S6 i S6 Avant - nowym 4.0 TFSI o mocy 309 kW (420 KM) z momentem obrotowym 550 Nm. Jednostka V8 z biturbo rozpędza pięciodrzwiowe coupé od zera do 100 km/h w 4,9 s. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Zużycie paliwa, dzięki wykorzystaniu technologii "cylinder on demand", wynosi średnio 9,7 l/100 km.

Samochód ma lekkie nadwozie. Wykonane jako hybrydowa konstrukcja aluminiowa waży o około 15 proc. mniej, niż porównywalna karoseria stalowa. Elementem wykonanym w lekkiej konstrukcji jest między innymi długa pokrywa bagażnika, seryjnie otwierana elektrycznie. Pod nią znajduje się bagażnik o pojemności 535 litrów. Przy złożonych oparciach tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1390 litrów.

Za przeniesienie napędu w Audi S7 Sportback odpowiedzialna jest dynamiczna siedmiobiegowa przekładnia S tronic i stały napęd na wszystkie koła quattro z samoblokującym centralnym mechanizmem różnicowym i z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie Audi montuje sportowy mechanizm różnicowy rozdzielający elastycznie siły napędowe między tylne koła.

Adaptive air suspension jest w S7 Sportback seryjne, tak samo jak system dynamiki jazdy Audi drive select. Za 19-calowymi kołami kryją się duże, wentylowane hamulce tarczowe. Na ich matowo-czarnych zaciskach widnieje z przodu emblemat S7. Na życzenie dostępne są ceramiczne tarcze hamulcowe.

Klienci odbiorą pierwsze S7 Sportback wiosną 2012 roku. Do wyposażenia seryjnego należą reflektory ksenonowe plus z diodowymi światłami dziennymi, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem oraz wszechstronny system obsługi i audio MMI Radio plus.

Na życzenie S7 Sportback może być wyposażone w wiele dodatkowych elementów. Dostępne są wszystkie systemy wspierające kierowcę i Infotainment, w tym również telefon samochodowy online z Bluetooth, łączący S7 Sportback z Internetem.