- Nowe Audi TT RS dzięki silnikowi o mocy 400 KM osiąga setkę po 3,7 s
- Maksymalna prędkość Audi TT RS to 250 km/h, ale opcjonalnie można ją podwyższyć do 280 km/h
- Audi TT RS pojawi się w sprzedaży wiosną 2019 roku
Obecna generacja Audi TT zadebiutowała w 2014 roku. Po pięciu latach Niemcy zdecydowali się na modernizację sportowego modelu. Oprócz nieznacznych zmian w stylistyce nadwozia do oferty powróciła również rasowa odmiana RS. Będzie można ją kupić zarówno w wersji coupé, jak i roadster.
Audi TT RS – rasowa stylizacja
Audi TT RS jeszcze nigdy nie było takie muskularne. Zmieniony przód oraz inaczej wyglądający tył nadają autu wyjątkowo dynamiczny wygląd. W dolnej części czarnej atrapy chłodnicy umieszczono napis „quattro”, utrzymany w matowej tytanowej tonacji. Ponadto konstruktorzy powiększyli wloty powietrza umieszczone po bokach zderzaka. Ich obudowy sięgają niemal do nadkoli. Dzięki temu Audi TT RS sprawia wrażenie wyjątkowo szerokiego.
Obudowy lusterek pojazdu mogą występować w jednej z czterech stylizacji. Do wyboru jest wersja w kolorze nadwozia, w matowym aluminium, czarnym połyskowym lub karbonowym. Z tyłu charakterystycznym elementem samochodu stał się spoiler z umieszczonymi po bokach skrzydełkami. Całości dopełnia układ wydechowy z dwiema owalnymi końcówkami.
Nowe Audi TT RS jest dostępne w ośmiu różnych kolorach. Wśród nich pojawią się nowe lakiery – Kyalami green, Pulse orange i Turbo blue. Na życzenie można mieć pakiety, które pomagają w uzyskaniu indywidualnego wyglądu pojazdu. Przykładowo tylne skrzydło może być utrzymane w tonacji matowego aluminium lub połyskującej czerni. Opcjonalny pakiet stylistyczny w czarnym kolorze obejmuje m.in. pierścienie Audi i logo TT RS umieszczone z przodu i z tyłu pojazdu.
Audi TT RS – we wnętrzu też sportowo
W kabinie Audi TT RS nie zabraknie oczywiście sportowych foteli wykończonych skórą nappa lub alcantarą. Ponadto na fotelach, kierownicy oraz na listwach progowych zostało umieszczone dodatkowe logo RS. W opcji przewidziano czerwone lub niebieskie podświetlenie w okolicy nawiewów, pasów bezpieczeństwa oraz podłogi. Na 12,3-calowym wirtualnym kokpicie podawane są informacje m.in. o ciśnieniu w oponach, obrotach silnika czy przeciążeniach.
Rasowa stylistyka jest istotna w przypadku modelu RS, ale dla potencjalnych klientów najważniejszym elementem jest to, co pod maską. W tym przypadku do dyspozycji mamy doładowaną 5-cylindrową jednostkę 2.5 TFSI o mocy 400 KM i momencie obrotowym o wartości 480 Nm. Dzięki niej Audi TT RS uzyskuje „setkę” już po 3,7 s. Prędkość maksymalna pojazdu standardowo wynosi 250 km/h, ale opcjonalnie można ją podwyższyć do 280 km/h. Jednak dynamika to niejedyna zaleta motoru. Puryści z pewnością zachwycą się również rasowym dźwiękiem 5-cylindrowej konstrukcji.
Audi TT RS ma napęd 4x4, który na koła przekazywany jest za pomocą 7-biegowej skrzyni automatycznej. W razie potrzeby moment obrotowy może być rozdzielany między osiami za sprawą wielopłytkowego sprzęgła.
Zarówno wersja coupé, jak i roadster będą dostępne od wiosny. Ceny pierwszej z nich mają się zaczynać od 67 700 euro, a roadstera – od 70 500 euro.
Audi TT RS – naszym zdaniem
Audi TT RS pod każdym względem powoduje żywsze bicie serca. Z zewnątrz zachwyca rasową stylistyką, a podczas jazdy cieszy świetną dynamiką oraz efektownym dźwiękiem jednostki napędowej. Atutem samochodu jest również świetne prowadzenie. Co ważne, do wyboru jest zarówno wersja coupé, jak i roadster.
Audi TT RS – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 2480 cm3, R5, t.benz. |
Moc | 400 KM |
Moment obrotowy | 480 Nm przy 1950 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | aut. 7, napęd 4x4 |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 3,7 s |
Średnie zużycie paliwa | 7,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 181 g/km |
Cena | Od 55 040 (z CVT od 60 240) zł |
Galeria zdjęć
Silnik Audi TT RS generuje 400 KM
Audi TT RS występuje również jako roadster
We wnętrzu połączono sportowe i eleganckie cechy.
Sportowe fotele zapewniają jadącym świetne podparcie z boku
Audi TT RS występuje seryjnie z napędem na wszystkie koła
Napęd na wszystkie koła przekazywany jest za pomocą 7-stopniowej automatycznej skrzyni
Nowe TT RS jest dostępne w ośmiu różnych kolorach. Wśród nich pojawią się nowe lakiery – Kyalami green, Pulse orange i Turbo blue
Bagażnik nie jest duży – i nie musi być. Najważniejsze jest to, że zmieści się w nim torba ze sprzętem do golfa
Z tyłu charakterystycznym elementem pojazdu stał się spoiler z umieszczonymi po bokach skrzydełkami
Na fotelach znalazło się logo RS
W dolnej części czarnej atrapy chłodnicy umieszczono napis „quattro”, utrzymany w matowej tytanowej tonacji
Zgodnie z dzisiejszą modą kierownica została u dołu nieco spłaszczona
Tylne skrzydło może być utrzymane w tonacji matowego aluminium lub połyskującej czerni
Do wykończenia kokpitu wykorzystano m.in. skórę, alcantarę oraz aluminium
Audi TT RS po liftingu w sprzedaży w Europie pojawi się wiosną tego roku