Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Aurus Senat – limuzyna Putina w Genewie

Aurus Senat – limuzyna Putina w Genewie

Po ubiegłorocznej premierze na salonie w Moskwie Aurus Senat dotarł do Genewy, by zaprezentować się szerszej publiczności w Europie. Czy rosyjska limuzyna może konkurować z Mercedesem-Maybachem albo Rolls-Roycem?

Aurus Senat Zobacz galerię (19)
Aurus SenatŹródło: Auto Świat / Tomasz Okurowski

Obecność Aurusa podczas prestiżowego salonu genewskiego wywołała niemałą sensację. Rosjanie wystawili dwie wersje swojej nowej dumy narodowej, czyli modelu Senat: standardową S600 i wydłużoną, nazwaną Limousine L700. Ta druga mierzy aż 6,63 m długości przy rozstawie osi wynoszącym 4,3 m (!), znacznie przewyższając pod tym względem limuzyny prestiżowych marek zachodnich. Naturalnie będzie dostępna też wersja opancerzona.

Aurus Senat - rozmiar ma znaczenie

Już krótki wariant tego pojazdu robi duże wrażenie swoją monumentalną sylwetką. Przód zdominowany jest przez wielki pionowy grill. Nie brakuje oczywiście chromów i dużych, 20-calowych felg, które giną przy tych rozmiarach nadwozia. Klient będzie miał niemal nieograniczone możliwości, co do wykończenia całego samochodu.

Wnętrze ocieka luksusem. Znajdziemy w nim wysokiej jakości skórę i drewno. VIP-y mają do dyspozycji dwa rozkładane indywidualne fotele tylne, poduszki na zagłówkach, stolik wyjmowany z podłokietnika i system multimedialny z dwoma ekranami. Zapewne przewidziano również możliwość zamontowania lodówki na napoje. Prywatność zapewniają rozsuwane firanki tylnych szyb.

Kierowca i ochroniarz również będą mieli komfortowe warunki podróżowania. W górnej części kokpitu znalazły się dwa połączone ze sobą wyświetlacze. Jeden zastąpił analogowe wskaźniki, a drugi służy do korzystania z systemu informacyjno-rozrywkowego. Do jego obsługi jest też pokrętło na tunelu środkowym. Na pokładzie znalazło się ponadto wiele systemów asystujących, m.in. adaptacyjny tempomat, układ awaryjnego hamowania rozpoznający również pieszych i system monitorujący tzw. martwe pole.

Do napędu modelu Senat przewidziano układ hybrydowy z silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,4 litra i automatyczną skrzynią biegów. Moc maksymalna wynosi niespełna 600 KM, a moment obrotowy – 880 Nm. „Krótka” wersja Aurusa ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w ok. 6 s, a długa w ok. 9 s. O spalaniu nikt tutaj nie wspomina.

Nazwa „Aurus” jest zbitką słów: „aura” i „aurum” (z łac. złoto) z „rus” (międzynarodowym oznaczeniem Rosji). Marka należy do rosyjskiego instytutu badawczo-rozwojowego przemysłu samochodowego i silnikowego NAMI.

Aurus Senat - cena będzie atrakcyjna

Na model Senat przyjmowane są już zamówienia na rynku rosyjskim, choć jego oficjalna cena nie została jeszcze podana. W kuluarach mówi się o 10 mln rubli, czyli niecałych 600 tys. zł (pewnie za podstawowy model). Trzeba przyznać, że zamożni Rosjanie to patrioci. Przedstawiciele Aurusa pochwalili się, że popyt na ich limuzynę przekracza już dwa lata produkcji. Na razie jest ona jednak bardzo ograniczona. W tym roku ma zostać otwarta nowa fabryka, która pozwoli zwiększyć moce produkcyjne do 5 tys. egzemplarzy rocznie.

Nie wiemy jeszcze kiedy i na jakich innych rynkach pojawi się Aurus. Plany Rosjan są bardzo ambitne. Mówi się, że pracują już nad luksusowym SUV-em i kabrioletem.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków