W plebiscycie „Auto Świat Moto Awards 2020” nominowanych było 59 samochodów w 9 różnych kategoriach. Były to nowe modele, które już weszły na rynek lub zostały oficjalnie zaprezentowane w wersjach produkcyjnych do 15 listopada 2020 roku i które nie brały udziału w naszych poprzednich plebiscytach. Drobny wyjątek stanowiły auta, które owszem, były nominowane w latach poprzednich, ale teraz zyskały wersje z elektrycznym napędem. Nasi Czytelnicy oddali głosy na swoich faworytów na stronie internetowej autoswiat.pl. W sumie formularz głosowania został wyświetlony ponad milion siedemset siedemdziesiąt tysięcy razy! Nominowane samochody zebrały łącznie blisko 140 tys. głosów i choć walka o palmę pierwszeństwa w poszczególnych kategoriach była zacięta, to jednak w każdej najwyższe miejsce na podium mogło zająć tylko jedno auto. Klasyfikację końcową prezentujemy poniżej.
Usportowiony brat e-trona ma linię dachu w stylu coupé, agresywniejszy design i trzy silniki generujące 503 KM i 973 Nm (z funkcją Torque Vectoring). Zasięg: 370 km. Cena: 426 200 zł.
Stylistyczna rewolucja sparowana z udoskonalonym napędem hybrydowym o mocy 116 KM. Poza nim dostępne także 3-cylindrowe silniki osią gające 72 i 125 KM. Startuje od 56 900 zł.
310-konne TFSI 2.0 i seryjne 4x4 oraz dwusprzęgłówka. Sprint do „setki” zajmuje 4,8 s. Tapicerka z przetworzonych butelek! Ceny od 191 500 zł. Oferowane również w wersji Limousine.
Czeski liftback i kombi tradycyjnie balansują na granicy klas C i D oraz oferują rekordowe przestronność i bagażnik. Moc waha się od 110 do 150 KM, ceny zaczynają się od 82 200 zł.
Bazuje na przedłużonej płycie Peugeota 508 i jest produkowane w Chinach. W ofercie turbobenzyna 224 KM oraz hybryda plug-in o mocy 225 KM. W planach 360-konna wersja 4x4. Od 205 900 zł.
Odważna, wyrazista stylistyka, szlachetniejszy kokpit oraz więcej miejsca w kabinie niż dotychczas. Paleta sięga od 136-konnego diesla do hybrydy 230 KM. 620 l kufra. Od 99 900 zł.
Duża, ale nie wielgachna – nadwozie ma 4,81 m długości i seryjnie 7 siedzeń. Do wyboru klasyczna hybryda 1.6 (230 KM) lub diesel 2.2 (202 KM). Cennik otwiera kwota 157 900 zł.
Łączy legendę z superosiągami i komfortem: 0-100 km/h w 2,7 s, 0-200 – w 8,9 s. Z tyłu boksuje 650 KM, nowy układ 4x4 rozkłada to między koła. Stylowe szaleństwo za 1 077 000 zł.
Większy od poprzednika, by zmieścić arsenał nowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Ma najbardziej skrętną tylną oś na rynku. Moc 286-450 KM, od 434 200 zł.
Jeep Renegade i inne nagrody dodatkowe czekały na Czytelników, którzy zdecydowali się oddać głosy w plebiscycie i w kilku zdaniach uzasadnić swój wybór.
Spośród blisko 15 tys. osób biorących udział w głosowaniu prawie jedna trzecia podzieliła się z nami przemyśleniami na temat swoich faworytów – od krótkich, jednowyrazowych komentarzy, przez zabawne kompozycje pisane wierszem, po soczyste elaboraty. Komisja konkursowa miała w związku z tym niełatwy wybór. Po długich dyskusjach uznała jednak, że najciekawsze uzasadnienie dla swojej premiery roku napisał Hubert Korzeniewski (typował nowego Fiata 500) i to on będzie jeździł nowym Jeepem Renegade’em. Ze zdobywcami pozostałych nagród skontaktujemy się telefonicznie. Wszystkim gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach „Auto Świat Moto Awards”.
Redakcyjna komisja konkursowa w ramach tegorocznego plebiscytu „Auto Świat Moto Awards” postanowiła przyznać cztery dodatkowe wyróżnienia specjalne. Miniony rok za sprawą pandemii koronawirusa dał się nam wszystkim we znaki, dlatego też doceniliśmy z jednej strony rozwiązania ułatwiające klientom zakup i serwis aut z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz technikę sprzyjającą zdrowiu pasażerów, a z drugiej – strategie nastawione na elektromobilną i bezpieczną przyszłość motoryzacji.
Lexus i Toyota
Za nowatorski system sprzedaży nowych aut w dobie pandemii. Obie firmy błyskawicznie zareagowały na sytuację i ułatwiły klientom cały proces zakupu.
Volvo
Za skuteczny układ filtrowania powietrza, dzięki któremu w samochodzie możemy oddychać powietrzem wolnym od szkodliwych pyłów i zarazków.
Volkswagen
Za wdrażanie elektromobilności na polskim rynku, związane nie tylko z ofensywą modeli elektrycznych, lecz także z edukacją i rozbudową sieci ładowania.
Agata Szczech, Renault Polska
Wyróżnia ją nie tylko wysokie stanowisko w strukturach Renault w Europie, lecz także: wyjątkowe akcje na rzecz poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach, promocja elektromobilności, elektryczne auta dla parku Łazienkowskiego i współpraca z reprezentacją naszych skoczków narciarskich.