W wyglądzie trzydrzwiowego A3 i A3 Sportback zaakcentowano detale podkreślające sportowy styl samochodu. Są to m.in. bardziej muskularne pokrywa komory silnika i błotniki, nowy zarys zderzaków i duża osłona chłodnicy. Wzorem obowiązującej obecnie w firmie mody, w reflektorach możemy dostrzec ozdobną przesłonę - tzw. "skrzydło" - podkreślającą techniczną perfekcję. Światła do jazdy dziennej należą do wyposażenia seryjnego, przy opcjonalnych reflektorach bi-ksenonowych światła te są diodowe. W stosunku do starszej wersji zmieniono także lusterka zewnętrzne (obecnie z kierunkowskazami), klamki w drzwiach i charakterystyczne dla modelu obręcze kół.

Wnętrze - sportowa elegancja.

Charakter premium, Audi A3 i A3 Sportback podkreślają aluminium przy dyszach wylotowych wentylacji, przełącznikach świateł i na konsoli środkowej. Dodatkowo przełączniki i pokrętła pod radiem otrzymały nowy wygląd, a instrumenty mają czarne tarcze i czerwone wskazówki.

Bagażnik A3 o pojemności od 350 do 1.080 litrów jest największy w swojej klasie, w A3 Sportback ze względu na większy kufer może  pomieścić od 370 do 1.100 litrów. Nie urósł on  w stosunku do starszej wersji, ale dla wersji z napędem na przednią oś dostępny jest praktyczny element - dwustronna wykładzina podłogi bagażnika. Dzięki temu możemy jechać na ryby i jak złowimy dorodną sztukę wrzucić ją bezpośrednio do bagażnika.

Audi wyposaża A3 i A3 Sportback tak, jak dotychczas, w osiem silników: pięć benzynowych i trzy wysokoprężne, oraz wiele nowości technicznych. Najistotniejszą z nich jest Audi magnetic ride. Jest to adaptacyjna regulacja amortyzatorów, dzięki której udało się rozwiązać odwieczny konflikt między dynamiką, a komfortem. Kierowca może wybrać przyciskiem program "normal" i "sport". Magnetoreologiczny płyn cyrkulujący w tłokach amortyzatorów po przyłożeniu napięcia w ciągu milisekund zmienia swoją płynność, a tym samym charakterystykę tłumienia - od łagodnej komfortowej do sztywnej sportowej. Audi dostarcza elektroniczną regulację amortyzatorów na życzenie dla silników benzynowych od 118 kW (160 KM) oraz dla obu dwulitrowych TDI.

Najtańszy benzynowy A3 kosztuje 74 500 zł, a najtańszy A3diesel 92 400 zł.