Nowa stylistyka Corsy jest typowa dla aktualnej linii Opla. Chromowane elementy z przodu czynią Corsę agresywną, zaś maska i przednia szyba tworzą niemal jedną powierzchnię. Z boku konstruktorom również udało się zachować dynamiczną linię, która z tyłu zakończona jest charakterystycznym opadaniem dachu rodem z aut typu Coupe. Tył samochodu zdobi mały spojler i niewielka szyba, zaś reflektory zamontowane są niejako na bocznych ścianach auta.

Projektanci trafili ze stylistyką nowej Corsy w aktualne trendy i trzeba zaznaczyć, że nowa generacja małego Opla ma wiele charakterystycznych elementów wspólnych z nowym Clio, Grande Punto i Yarisem.

Jeszcze jedna ważna uwaga. Nowa Corsa jest znacznie większa od swojej poprzedniczki. Aktualne wymiary samochodu to: 3,99 m długości (wersja poprzednia: 3,84 m), 1,71 m szerokości (1,65 m) i 1,49 m wysokości (1,44 m). Rozstaw osi w nowej generacji wynosi 2,511 m.

W palecie silników klienci do wyboru będą mieć trzy silniki benzynowe i dwa wysokoprężne, wyposażone w Turbo i oparte na systemie Common-Rail. Wszystkie jednostki dostępne będą w przedziale pojemnościowym od 1000 do 1400 ccm i mocowym od 60 do 90 KM. W późniejszym czasie Opel wprowadzi do sprzedaży również wersję z silnikiem 1,7 CDTI o mocy 125 KM, seryjnie wyposażonym w filtr cząstek stałych. Corsa oferowana będzie między innymi z systemem ESP, ABS i asystentem hamowania. Po raz pierwszy producent aucie tej klasy zamontował progresywne, sportowe wspomaganie kierownicy. W opcji dostępny będzie również sportowy układ kierowniczy i 17-calowe obręcze kół.

W wyposażeniu Corsy możliwe będzie dokupienie halogenowych świateł, reflektorów z funkcją doświetlania zakrętów, nawigacji satelitarnej, radia CD i MP3, gniazda Bluetooth i systemu do obsługi głosowej oraz czujników mierzących ciśnienie w oponach. Które z wyżej wymienionych elementów trafią do danej wersji jest na razie niewiadome. Podobnie zresztą jak niewiadoma jest ostateczna cena samochodu.