• Pod maską 4-litrowe V8 twin turbo wprost z modelu G 63 AMG. Moc podniesiono z 585 KM do 800 KM, a moment obrotowy z 850 Nm do 1000 Nm.
  • Standardowa Klasa G 63 AMG potrzebuje 4,5 s na sprint od 0 do 100 km/h. Pickup jest wolniejszy nie tylko w sprincie (4,8 s)
  • Najdroższą odmianę Brabusa wyceniono na niemal 3 mln zł. Do ceny trzeba jeszcze doliczyć podatek VAT

Na początek ekskluzywna limitowana edycja Brabus 800 Adventure XLP First Edition, czyli piekielnie mocnego pickupa na bazie Mercedesa Klasy G. Tylko taka będzie dostępna aż do końca roku. A co dalej? Tego, póki co Brabus nie zdradza.

Zmodyfikowana Klasa G to pickup po dużej dawce sterydów. I nie chodzi jedynie o tradycyjne wzmocnienie silnika, by zyskać osiągi na miarę absurdu. Niemcy chwalą się przede wszystkim wyjątkowymi możliwościami jazdy w terenie (zaprojektowane od zera specjalne niezależne zawieszenie) i wielkim prześwitem, sięgającym aż 49 cm. Powstaje zatem pytanie jak się wdrapać na pokład i jak równie łatwo opuścić samochód. O tym też pomyślano - Brabus przygotował automatycznie wysuwane stopnie.

Brabus 800 Adventure XLP to także unikalna konstrukcja nadwozia. W porównaniu z seryjną Klasą G, rozstaw osi zwiększono aż o 50 cm. Oczywiście ma to przełożenie na wymiary. Auto mierzy aż 5,31 m długości, co oznacza, że nawet Mercedes Klasy S w odmianie Long jest krótszy. Zabudowę paki wykonano ze stali oraz włókna węglowego i wzbogacono o wyjątkowy gadżet – moduł dla drona, który może osiągać nawet 240 km/h.

Wielki pickup skrywa wielki silnik? Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Pod maską próżno jednak szukać ogromnego benzynowego motoru o pojemności 6,3 l. Jest za to 4-litrowe V8 Twin turbo wprost z G 63 AMG. Brabus oczywiście nie oparł się pokusie modyfikacji silnika (m.in. nowy osprzęt, mapa wtrysku i układ wydechowy). To oznacza przyrost mocy z 585 KM do 800 KM i momentu obrotowego z 850 Nm do 1000 Nm. Nie przekłada się to jednak na poprawę osiągów. Standardowa Klasa G 63 AMG potrzebuje 4,5 s na sprint od 0 do 100 km/h. Pickup jest wolniejszy nie tylko w sprincie (4,8 s), ale także w przypadku prędkości maksymalnej, którą ograniczono do 210 km/h (220 km/h w AMG). Za to generuje więcej CO2 do atmosfery. Różnica jest zaskakująco niewielka: zaledwie 3 g/km (odpowiednio 342 i 345 g/km).

Na koniec krótko o cenach. Najtańsza odmiana Brabusa 700 Adventure XLP kosztuje 389 831 euro + podatek VAT. To, co możecie podziwiać na zdjęciach, jest wycenione znacznie wyżej: 666 386 euro. Innymi słowy, niemal 3 miliony złotych bez podatku.