Nowy Citroen C4 zapowiadany jest jako całkiem nowy, choć jego konstrukcja oparta jest na zmodyfikowanej płycie podłogowej obecnej generacji. Zmiany pozwoliły na powiększenie nadwozia w każdym kierunku, a także na zmniejszenie masy całkowitej.

Stylistycznie nowy Citroen C4 nawiązuje nieco do aktualnego modelu oraz większego C5, ale widać w nim ducha przyszłości w postaci inspiracji prototypowym DS High Rider, który z kolei zapowiada bezpośrednio model DS4 - drugi pojazd w nowej rodzinie Citroenów klasy premium.

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, w ofercie Citroena C4 pojawią się trzy diesle i trzy silniki benzynowe, w tym jeden z instalacją LPG.

Najsłabszym "benzyniakiem" będzie 1,4-litrowa jednostka o mocy 95 KM, połączona z 5-stopniową manualną skrzynią biegów. Kolejny motor ma 1,6 litra pojemności i 120 KM mocy i będzie współpracował z 5-stopniową manualną lub 4-biegową automatyczną skrzynią. Ta odmiana pojawi się również z instalacją LPG. Najmocniejszy silnik benzynowy będzie miał 155 KM mocy z 1,6 litra pojemności i będzie połączony z 6-stopniową półautomatyczną skrzynią biegów.

Wśród jednostek wysokoprężnych dostępne będą motory HDi o pojemności 1,6 litra i mocy 90 lub 105 KM, oba współpracujące z manualną skrzynią biegów. Topowy diesel natomiast będzie dysponował mocą 150 KM z 2 litrów pojemności, a moc przekazywana będzie za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej.

Co więcej, oba silniki 1,6 HDi dostępne będą w hybrydowej wersji e-HDi, w której do 109 g/km, a później nawet do 99 g/km, obniżony został poziom emisji CO2 do atmosfery. Pomaga w tym niewielki elektryczny motor, a także 6-stopniowa półautomatyczna skrzynia biegów, system Start-Stop oraz opony o obniżonym oporze toczenia.

Citroen w nowym C4 kładzie nacisk na wykorzystanie wnętrza. Bagażnik ma mieć pojemność 408 litrów, co jest bardzo dobrym wynikiem w klasie, ma mieć bardzo regularny kształt i niski próg załadunku.

Przestrzeń pasażerska będzie bogata w opcje personalizacji, włącznie z możliwością zmiany koloru podświetlenia deski rozdzielczej i dźwięków sygnalizacyjnych. Francuzi zrezygnują z nietypowej kierownicy z nieruchomym rdzeniem, charakterystycznej dla obecnego modelu.

Wykorzystanie nowoczesnej technologii będzie się przejawiać m.in. poprzez system sygnalizacji niezamierzonej zmiany pasa oraz ostrzeżenia przed pojazdem znajdującym się w martwym polu lusterek. Dodatkowo Citroen C4 oferować będzie adaptacyjne reflektory, ogranicznik prędkości z funkcją programowania oraz elektronicznego doradcę wspierającego kierowcę w oszczędnej jeździe.

Premiera Citroena C4 będzie miała miejsce we wrześniu podczas salonu samochodowego w Paryżu. Sprzedaż ma rozpocząć się na początku przyszłego roku.