Niebawem dołączy do nich Lacetti w wersji kombi. Dzięki sporym wymiarom, nowe Lacetti jest jednym z największych pojazdów w swojej klasie.

Jego elegancki, sportowy design, opracowany przez znanego włoskiego konstruktora Giugiaro, a także wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa oraz mocne, czterocylindrowe silniki, sprawiają że jest to bardzo atrakcyjna propozycja dla młodych kierowców nastawionych na nową stylistykę. Podstawowym modelem jest Lacetti 1.4, którego silnik o mocy 70 kW/93 KM umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 175 km/h. Zużycie paliwa wynosi 7,1 litra/100 km.

Kolejną propozycją jest Lacetti 1.6, z silnikiem o mocy 80 kW/109 KM i prędkości maksymalnej 187 km/h oraz równie niskim zużyciu paliwa na poziomie 7,1 litra na 100 km. Więcej mocy oferuje wersja Lacetti 1.8 z silnikiem o mocy 90 kW/122 KM, umożliwiającym osiągnięcie prędkości maksymalnej 194 km/h i zużywającym średnio 7,5 litra paliwa na 100 km. Dwa najmocniejsze silniki mogą współpracować z nowoczesną, czterostopniową automatyczną skrzynią biegów firmy Aisin (1.6) i ZF (1.8).

Stylistyka Lacetti (o wymiarach 4.295/1.725/1.445 mm), opracowana została przez znaną firmę Italdesign z Turynu, założoną przez Giorgetto Giugiaro. Wygląd Lacetti z przodu zdominowany jest przez przezroczyste reflektory w kształcie migdała oraz nową kratę wlotu powietrza ze zintegrowanym logo firmy w poziomej, chromowanej listwie.

Szeroki rozstaw osi (2.600 mm), krótkie zwisy, solidnie zarysowane łuki i unosząca się do góry linia okien tworzą dynamiczny wygląd boczny. Mocno zarysowana linia błotników Lacetti przechodzi płynnie, w część tylną ze zwracającymi uwagę, zachodzącymi na boki tylnymi lampami i mocno zarysowaną dolną linią tylnej szyby.

Filozofia GM DAT widoczna jest w nowym modelu Lacetti nie tylko poprzez bogatą ofertę wyposażenia standardowego, ale także poprzez wielkość dostępnej przestrzeni. Jednym z przykładów może być długość samochodu, wynosząca 4.295 mm, czyli dłuższa od średniej w tym segmencie. Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji więcej miejsca na nogi, niż w jakimkolwiek innym samochodzie klasy kompaktowej.

Zwiększony komfort pasażerów można dostrzec nie tylko w działaniach projektantów, jakie podjęli w celu zapewnienia maksymalnego wyciszenia pojazdu, ale także w staranności, z jaką podchodzili do detali. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcjach 40:60, a we wnętrzu pojazdu znajduje się wiele schowków, tacek i uchwytów, jak np. uchwyt na napoje w konsoli centralnej, a także kieszenie na tylnej części oparć przednich foteli, schowki we wszystkich drzwiach czy zakładka na wizytówki w osłonie przeciwsłonecznej po stronie kierowcy.

Lacetti w podstawowej wersji wyposażenia jest oznaczone symbolem SE. Kolejną po niej wersją wyposażenia jest SX, posiadająca zamek centralny, regulację poziomą koła kierownicy oraz elektryczne szyby z przodu. Koło kierownicy i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte są skórą, a fotel kierowcy oferuje regulację lędźwiową. System audio wyposażony jest w sześć głośników.

Najbardziej luksusowa wersja CDX standardowo posiada mocny silnik o pojemności 1,8 litra lub opcjonalnie 1,6 litra. System audio obejmuje pięciopłytową zmieniarkę CD, opcjonalnie ze sterowaniem umieszczonym na kole kierownicy. W wersji tej, jako wyposażenie dodatkowe, oferowane jest także wspomaganie układu kierowniczego, którego siła działania uzależniona jest od prędkości jazdy. Lepszą widoczność w złych warunkach atmosferycznych zapewniają światła przeciwmgielne i czujnik deszczu sterujący wycieraczkami.

Solidna kabina pięciodrzwiowej wersji Lacetti wyposażona jest w wiele rozwiązań zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa. Dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne, pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, z czego pasy pirotechniczne z przodu wyposażone są w ogranicznik siły napinania. Mocowania fotelika dziecięcego Isofix są standardowo montowane na tylnych skrajnych fotelach. Solidne, trzywarstwowe zderzaki, zapewniają doskonałą ochronę przed skutkami drobnych kolizji przy prędkości do 8 km/h.

Nowoczesny, czterokanałowy system ABS firmy Bosch jest częścią wyposażenia standardowego każdej wersji i skutecznie zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania. Ponadto samochód wyposażony jest w elektroniczny układ rozdziału siły hamowania.