Nowa, limitowana odmiana Ferrari 812 Superfast napędzana jest przez najnowszą ewolucję wolnossącego silnika V12, który w tym przypadku generuje 818 KM. To czyni go najpotężniejszym silnikiem samochodowym, jaki kiedykolwiek oferował producent samochodów. Ponadto ta bestia osiąga niewiarygodną prędkość obrotową – 9500 obr./min!
Zanim wolnossący silnik V12 trafił do limitowanej edycji używany był w modelu Ferrari 812 Superfast. Jednak w nowej odmianie będzie pracowała jego zmodernizowana wersja. Zmienionych zostało wiele komponentów, m.in. mechanizm rozrządu zaworów czy układ wydechowy, który zakończono kwadratowymi wylotami. Jak twierdzi Ferrari, wszystko zrobiono po to, żeby zapewnić bezprecedensowy poziomy wydajności w segmencie silników V12.
Ferrari 812 Superfast w limitowanej edycji będzie miało również przeprojektowane zawieszenie. Zmodyfikowano je w taki sposób, by zapewniało jeszcze więcej mocnych wrażeń podczas prowadzenia samochodu. Wprawdzie Ferrari nie ujawniło szczegółów dotyczących zmian, ale zdradziło, że wprowadzone zostało niezależne sterowanie na wszystkich czterech kołach. Dzięki temu limitowane 812 Superfast będzie bardziej zwrotne i precyzyjne podczas pokonywania zakrętów oraz lepiej reagować na polecenia wydawane przez prowadzącego za pośrednictwem układu kierowniczego.
Ferrari 812 Superfast – limitowane bardziej aerodynamiczne
Jednym z najbardziej uderzających aspektów nowego, limitowanego Ferrari 812 Superfast jest niemal całkowicie nowe nadwozie, które zostało ukształtowane przez dogłębne badania aerodynamiczne w ścisłej współpracy z Ferrari Styling Center. Przeprojektowanie nadwozia modelu było podyktowane uzyskaniem maksymalnie silnego docisku.
W tym celu zastosowano nowe przednie wloty powietrza, ogromny tylny dyfuzor i zmienioną konfigurację końcówki wydechu, a także opatentowaną konstrukcję tylnej szyby, którą zastąpiono aluminiową konstrukcją z generatorem wirów.
Dzięki szerokiemu zastosowaniu lekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, Ferrari uczyniło swój najnowszy model V12 lżejszym niż 812 Superfast. Jednak firma nie podaje żadnych liczb i nie wiadomo o ile limitowane Ferrari 812 Superfast jest lżejsze od bazowej odmiany.
Ferrari 812 Superfast – limitowana wersja ma ładniejsze proporcje
Ponadto nowa tylna klapa ma poprzecznie zamontowane ostrze z włókna węglowego, które wraz z aluminiową tylną szybą zmienia wizualnie proporcje pojazdu. Według Ferrari, tylna część wygląda na krótszą, a cały samochód sprawia wrażenie szerszego.
Wnętrze nowej limitowanej edycji Ferrari 812 Superfast zachowuje deskę rozdzielczą standardowej odmiany, ale zostało wyposażone w przeprojektowane i lżejsze panele drzwiowe. Poza tym wprowadzono inną dźwignię zmiany biegów - taką samą, jaka zadebiutowała w Ferrari Roma.
Ferrari 812 Superfast w limitowanej wersji zadebiutuje podczas oficjalnej prezentacji 5 maja. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo na kanałach mediów społecznościowych Ferrari. Wówczas poznamy pełną nazwę pojazdu.