- Fiat Tipo w uterenowionej wersji pojawił się w 2020 r.
- Włoska marka podwyższyła jednak tylko hatchbacka
- Teraz do gamy odmian Cross dołącza także wersja kombi
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Przy okazji liftingu przeprowadzonego pod koniec 2020 r. w gamie Fiata Tipo pojawiła się uterenowiona wersja Cross. Co dziwne, Włosi zdecydowali się na podwyższenie tylko hatchbacka – kombi poszło w odstawkę, ale teraz powraca do łask. Oto Fiat Tipo Cross SW dla słynnych "młodych aktywnych"!
Fiat Tipo Cross SW – wielozadaniowe kombi
Oczywiście na napęd 4x4 nie ma co liczyć. Fiat nie zdecydował się na ten ruch, bo w całym tym "uSUVianiu" motoryzacji chodzi przecież wyłącznie o prezencję, a przy okazji większą zaradność w walce z... miejskimi krawężnikami. Z tego zadania Fiat Tipo Cross SW powinien wywiązywać się świetnie, bo ma zwiększony o ok. 4 cm prześwit (do 17 cm).
Czy czymś się wyróżnia na tle hatchbacka? W zasadzie wyłącznie dłuższym o ok. 20 cm nadwoziem, dzięki któremu w bagażniku udało się wygospodarować aż o 110 l więcej przestrzeni. Kufer Tipo Cross SW "połknie" dokładnie 550 l, a to już wartość, która pozwala bezstresowo spakować się na "Rzymskie wakacje". Od tradycyjnego kombi wersję Cross odróżnicie dzięki plastikowym nakładkom na nadkola, srebrnym osłonom i 17-calowym alufelgom z oponami o dość wysokim profilu.
Zobacz: Fiat Tipo Cross w naszym teście – kompakt na bezdroża?
Cena? Na razie Włosi nabierają wody w usta, ale można założyć, że za dodatkowe centymetry trzeba będzie dopłacić 6 tys. zł – to różnica, która dzieli "cywilne" kombi od hatchbacka. Cennik Tipo Cross startuje z poziomu 84 100 zł, na wersję Cross SW trzeba zatem przygotować co najmniej 90 tys. zł.
Fiat Tipo Cross SW – silniki i wyposażenie
Z przodu i z tyłu drogę rozświetlać będą LED-owe lampy, a na pokładzie uterenowionego kombi znajdzie się ten sam ekwipunek, co w innych poliftingowych wersjach Tipo. Klienci będą mogli zdecydować się, chociażby na półwirtualny 7-calowy kokpit czy 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego UConnect 5 obsługującego Apple CarPlay i Android Auto.
A co pod maską? Tutaj bez szaleństw, w parze z bojowym wyglądem nie idą bowiem bojowe osiągi. To dlatego, że najprawdopodobniej Fiat Tipo Cross początkowo będzie mógł być napędzany wyłącznie przez... benzynowy silnik 1.0 T3 Turbo o mocy 100 KM. Samochód w tej wersji rozpędzi się maksymalnie do 183 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie mu ponad 14 s.
Co z dieslem 1.6 Multijet? Tego jeszcze nie wiadomo, bo w cennikach pozostałych wersji przy tym silniku widnieje gwiazdka, a pod nią następujące objaśnienie: "Wersja z silnikiem Diesla dostępna tylko na stockach dealerskich. Dostępne egzemplarze mogą zawierać opcje dodatkowo płatne. Liczba aut ograniczona. Oferta ważna do wyczerpania zapasów". Na szczęście, Włosi przymierzają się do rozszerzenia ubogiej gamy Tipo o miękką hybrydę bazującą na benzynowym silniku 1.3 Turbo. To może być ciekawa opcja!