Zaprezentowany niedawno cennik potwierdza, że nowy Fiat Tipo w wersji sedan ma szansę zdobyć nasz rynek. W najbliższej przyszłości pojawią się dwie kolejne wersje – 5-drzwiowy hatchback i pojemne kombi, prezentowane w marcu w Genewie. Będą nieco droższe od sedana, ale też lepiej wyposażone i wykończone lepszymi materiałami.
Duży 520-litrowy bagażnik, przestronne wnętrze, szeroki wybór silników. Redakcja OnetMoto miała już nawet ten samochód w swoich rękach. Recenzja z pierwszej jazdy nowym Fiatem Tipo jest co najmniej pozytywna. Pod powyższym linkiem znajdziecie więcej szczegółów. Przejdźmy zatem do zaktualizowanych cen.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoBazowa wersja Fiata Tipo napędzana jest benzynowym silnikiem 1,4 o mocy 95 KM, momencie obrotowym 127 Nm, który współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Ważący 1150 kg samochód przyspiesza do "setki" w 11,5 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 185 km/h.
Cena tej wersji wynosi 42 600 złotych na poziomie wyposażenia Tipo. To o 2400 zł mniej, niż podawano na początku. Znajdziemy w nim m.in. klimatyzację manualną, radio UConnect z USB, AUX i czterema głośnikami, system ESC, centralny zamek z pilotem, elektryczne szyby z przodu, regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach czy 15-calowe felgi stalowe.
Wyposażenie Pop to dodatkowo poduszki powietrzne boczne i kurtynowe, dzielona tylna kanapa (60:40), fotel kierowcy z regulacją wysokości czy lusterka elektrycznie sterowane i podgrzewane.
Poziom Easy to natomiast radio Uconnect z dotykowym ekranem (5"), czujniki zmierzchu i deszczu, elektrycznie sterowane szyby tylne czy skóra na kierownicy i gałce zmiany biegów.
Topowy poziom Lounge to z kolei dodatkowo światła przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, klimatyzacja automatyczna, tempomat, podłokietnik, wyświetlacz TFT 3,5" monochromatyczny czy alufelgi o średnicy 16 cali.
Poniżej oficjalne ceny wszystkich wersji silnikowych i wyposażeniowych.
Fiat Tipo – oficjalne ceny:
Tipo | Pop | Easy | Lounge | |
1.4 16v 95 KM M6 | 42 600 | 46 600 | 50 600 | 54 000 |
1.6 E-Torq 110 KM AT6 | 49 600 | 53 600 | 57 600 | 61 000 |
1.3 MultiJet 16v 95 KM M5 | 52 600 | 56 600 | 60 600 | 64 000 |
1.6 MultiJet 16v 120 KM M6 | 58 600 | 62 600 | 66 600 | 70 000 |
Warto zauważyć, że konkurenci za podobną cenę oferują znacznie mniej. Przykładowo Peugeot 301 kosztuje od 41 900 zł za wersję z 85-konnym silnikiem 1,2, ale za klimatyzację trzeba dopłacić 4000 zł, a radio w bazowej wersji jest niedostępne nawet za dopłatą.
Podobnie z Citroenem C-Elysee, który jest tańszy od swojego bliźniaka o 2 tys. złotych, ale w bazowej wersji nie dostaniemy radia ani klimatyzacji nawet za dopłatą.