- Można wybierać spośród 30 różnych wariantów konfiguracji wyglądu auta
- Samochód jest już w sprzedaży. Ceny zaczynają się od 86 900 zł
Mierzący 4,5 m długości kompaktowy SUV Citroëna został zbudowany na nowej platformie podwoziowej koncernu PSA, zwanej EMP2. Korzystają z niej także model DS 7, bratni Peugeot 5008 oraz Opel Grandland X. Inspirowany offroadową stylizacją wygląd samochodu można w dużym stopniu dostosowywać do własnego gustu i upodobań – poza wyborem lakieru nadwozia klient może również zażyczyć sobie polakierowany na czarno dach, a także wybrać jeden z trzech pakietów kolorystycznych tzw. airbampów (bocznych nakładek na karoserię wykonanych z tworzyw sztucznych) oraz elementów na zderzakach i relingach dachowych. W sumie daje to 30 różnych wersji i wariantów kolorystycznych nadwozia.
Citroën C5 Aircross: nowoczesne rozwiązania, ładne wykończenie
Dostęp do wnętrza umożliwiają szeroko otwierające się drzwi. Kokpit auta jest przejrzysty i ładnie wykończony. Przy C5 Aircross od wersji Feel Citroën zrezygnował z klasycznych wskaźników na rzecz cyfrowych wyświetlaczy. Ekran umieszczony za kierownicą ma przekątną 12,3 cala, a wygląd wyświetlanych na nim wskaźników można wybrać spośród kilku dostępnych motywów. Na centralnym panelu umieszczono mniejszy, 8-calowy ekran, dzięki któremu obsługuje się m.in. klimatyzację i nawigację. W topowych odmianach Citroëna na środkowej konsoli przewidziano miejsce do indukcyjnego ładowania smartfonów.
Citroën C5 Aircross: komfort dzięki progresywnym amortyzatorom
Przednie fotele wykonane w ramach programu Citroën Advanced Comfort zapewniają wygodną pozycję nawet na długich trasach. Z tyłu pasażerowie mają do dyspozycji trzy niezależne siedzenia z pełną regulacją ustawień, w tym z możliwością przesuwania wzdłuż osi pojazdu, dzięki czemu bagażnik może zwiększyć swoją objętość z 580 do 720 l.
Aby jazda mogła być jeszcze bardziej komfortowa Citroën wykorzystuje system adaptacyjnych amortyzatorów Progressive Hydraulic Cushions, dzięki którym nierówności kompensowane są w znacznie większym stopniu niż przy klasycznym zawieszeniu. Oczywiście, na pokładzie nie mogło zabraknąć również systemów wspomagających kierowcę – od asystentów jazdy autostradowej, poprzez urządzenia pomagające w podjazdach na wzniesienia aż po poprawiające trakcję w trudnych warunkach drogowych system Grip Control. W sumie w C5 Aircross znajdziemy aż 20 różnych systemów wspomagania prowadzącego auto.
Na potrzeby rynku europejskiego auto wytwarzane jest we francuskiej fabryce La Janais w Rennes. Na początku przyszłego roku Citroën zapowiada wprowadzenie do sprzedaży swojego pierwszego pojazdu hybrydowego wykorzystującego technologię plug-in. Dzięki niej samochód będzie w stanie poruszać się także w trybie całkowicie elektrycznym. Citroën zapowiada, że w niedalekiej przyszłości, do 2023 roku, 80 proc. oferowanych przez firmę modeli będzie dostępna także w wersji elektrycznej (dwa lata później wszystkie oferowane model będą miały taką wersję).
Podsumowanie
Citroën C5 Aircross trafił już do sprzedaży. Auto dostępne jest w dwóch wersjach benzynowych – 130 KM (od 86 900 zł) i 180 KM (od 104 400 zł) – oraz z dwoma silnikami wysokoprężnymi: 130 KM (od 96 900 zł) i 180 KM (od 114 900 zł).