• Ważnym wydarzeniem dla Citroëna jest premiera koncepcyjnego auta miejskiego Ami One
  • Nowa linia stylizacyjna z okazji stulecia firmy: nazwana Origins

Modele Traction Avant, 2CV czy DS pokazują wyraźnie, że Citroën nigdy nie szedł utartymi ścieżkami i zawsze skłaniał się ku nowatorskim, a czasem nawet rewolucyjnym pomysłom i rozwiązaniom technicznym. Przy okazji salonu genewskiego koncern zaprezentował koncepcyjny dwumiejscowy pojazd elektryczny Ami One, który na wielu płaszczyznach nawiązuje do swoich koncernowych protoplastów, ale jest też odpowiedzią na palący problem miejskiej mobilności. 

Citroën Ami One Concept: mobilność jutra

Przed laty Citroen 2CV był prostym narzędziem przemieszczania się z punktu A do B, bez zbędnych dodatków i luksusowego wyposażenia. Po prostu samochód w swojej najczystszej formie. Ale czasy się zmieniają, wielkomiejskie aglomeracje są coraz bardziej zatłoczone, a nie każdy, kto musi poruszać się po mieście ma dziś nawet prawo jazdy. Nie każdy chce też mieć samochód na własność. Dlatego Ami One powstał w myśl zasady „Inspired by You” i ma odpowiadać na wszystkie potrzeby mieszkańca dużego miasta, który musi po prostu sprawnie się przemieszczać. 

Dwumiejscowy pojazd będzie mógł więc poruszać się autonomicznie, ze względu na rodzaj napędu nawet centra miast pozostaną dla niego otwarte, a małe gabaryty sprawią, że ze znalezieniem miejsca do zaparkowania nie powinno być problemu. W dojechaniu do celu i załatwieniu bieżących spraw pomoże pokładowa aplikacja, która wskaże nam sklep, restaurację czy zakład rzemieślniczy. A gdy będziemy już na miejscu auto wystarczy tylko zaparkować na ulicy – Citroën przewiduje, że Ami One w zależności od potrzeb i wymagań będzie można wynająć nawet tylko na kilka minut.

Oczywiście, Ami One to na razie pojazd koncepcyjny, ale trudno nie zgodzić się z Citroënem, że w wielkich miastach samochody i podejście do nich będzie wyglądało właśnie w taki sposób.

Stylizacja Origins na 100-lecie firmy

Od samego początku istnienia firmy auta Citroëna kojarzą się również z wyjątkową stylizacją. Z okazji 100-lecia narodzin firmy, Citroën zdecydował się wypuścić na rynek specjalną linię stylizacyjną Origins, która ma podkreślać wyjątkowość produktów marki pod względem możliwości dostosowywania wyglądu aut do upodobań i gustów klientów. Modele C1, C3, C3 Aircross Compact SUV, C4 Cactus i Grand C4 SpaceTourer w stylizacji Origins będą się wyróżniały specjalnie na tę okazję przygotowanymi lakierami nadwozia (biały, czarny, szary) oraz elementami wykończeniowymi nawiązującymi do historii marki. W przypadku modeli C1, C3, C3 Aircross i C4 SpaceTourer będzie również można zamówić auto z czarnym dachem. Oprócz tego na samochodach pojawi się szereg ozdobnych naklejek, a na przednich drzwiach napis „Origins since 1919”. Wszystkie modele otrzymają złotobrązowe detale wykończeniowe nadwozia, do tego C3 i C4 Cactus będą miały brązowe wstawki w airbumpach, a ten ostatni także przyciemniane tylne szyby i czarne aluminiowe felgi. 

We wnętrzu modeli Origins znajdziemy szarą tapicerkę przeszytą złotymi nićmi i ozdobioną napisami Origins oraz złotobrązową listwy wykończeniowe na desce rozdzielczej. W Polsce samochody Citroena w wersji Origins pojawią się w sprzedaży w drugim kwartale tego roku.