Mistra, wypełnia przestrzeń między modelami Sonata i Elantra. Jesgo zadaniem jest zwiększenie obecności marki na chińskim rynku samochodów średniej wielkości.

Koncepcyjny Hyundai Mistra to wspólny projekt Centrum Badań i Rozwoju Hyundaia oraz Beijing Hyundai Technical Center, który w dużej mierze prezentuje stylistykę wersji produkcyjnej.

Średniej wielkości sedan ma całkowitą długość 4710 mm, szerokość 1820 mm, wysokość 1470 mm, a rozstaw osi o długości 2770 mm. Wyposażony jest w 19-calowe felgi ze stopu aluminium.

Szeroki grill nadaje sylwetce odważny wygląd, podczas gdy lampy przeciwmgielne oraz szeroki wlot powietrza dodają jej stabilności. Z kolei sportową linię tworzy długa maska, smukłe okna boczne i opadające przetłoczenia. Możemy dostrzec także obszerny tylny zderzak w dwóch kolorach oraz futurystyczne tylne lampy w technologii LED. Do palety barw karoserii wprowadzono elegancki odcień nefrytowej zieleni o nazwie "Frost Jade".

Hyundai Mistra Foto: Onet
Hyundai Mistra

Źródłem inspiracji w poszukiwaniach nazwy było piękne miasto w rejonie Lakonii, w południowej części Grecji, znane z zabytkowych ruin Bizancjum. Mistra symbolizuje piękno, szlachetność i tajemnicę. Chińska nazwa auta: Mingtu, oznacza prawość i jakość, co nawiązuje do szczęśliwej, malowanej w jasnych barwach przyszłości.

Mistra została zaprojektowana tak, aby wyjść naprzeciw potrzebom mieszkańców wielkich miast, oferując jednocześnie możliwie najpełniejsze spektrum wyboru. Główną grupą docelową są rodzice z grup wiekowych 20+ i 30+.

Hyundai rozpoczął operacje na chińskim rynku w 2002 roku wraz z ustanowieniem spółki Beijing Hyundai Motor Co. (BHMC) - joint venture ze stosunkiem udziałów 50:50 między Hyundai Motor oraz Beijing Automotive Industry Holding Co. Mimo stosunkowo późnego debiutu, firma może poszczycić się dynamicznym wzrostem w ostatnim dziesięcioleciu.