Auto Świat Wiadomości Premiery IAA Frankfurt 2017: BMW M5 po raz pierwszy z napędem na cztery koła

IAA Frankfurt 2017: BMW M5 po raz pierwszy z napędem na cztery koła

Od września 2017 r. będzie można kupić najnowsze wydanie BMW M5, którego oficjalna premiera odbędzie się podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego IAA 2017 we Frankfurcie nad Menem.

BMW M5
Zobacz galerię (15)
Materiały prasowe
BMW M5

BMW M5 ma wielką tradycję. Pierwszy model z tej serii miał premierę w 1984 roku i od tego momentu pozostaje w ofercie niemieckiego producenta. Nadszedł czas na nową generację.

Do napędu nowego BMW M5 zastosowano widlasty silnik ośmiocylindrowy o pojemności skokowej 4.4. l, który otrzymał nowe turbosprężarki i wtrysk paliwa przy wyższym ciśnieniu oraz zmodyfikowany układ chłodzenia. Ma moc 600 KM w zakresie 5600-6700 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 750 Nm w zakresie 1800-5600 obr./min.

Nie będzie powrotu do manualnej skrzyni biegów. Napęd na cztery koła z systemem M xDrive współpracuje obecnie z ośmiostopniowym automatem M Steptronic, który umożliwia także manualne sterowanie za pośrednictwem łopatek umieszczonych pod kołem kierownicy.

Kierowca ma możliwość indywidualnego określenia charakteru pracy układu M xDrive. Do dyspozycji jest pięć różnych konfiguracji bazujących na różnych kombinacjach trybów DSC (DSC on, MDM, DSC off) i trybów M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Już w ustawieniu podstawowym z włączonym DSC (dynamiczna kontrola stabilności) i 4WD układ dopuszcza niewielki poślizg tylnych kół podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu, zapewniając sportowo zwinną jazdę. W trybie M Dynamic (MDM, 4WD Sport) układ M xDrive umożliwia łatwo kontrolowany drift. Dla ambitnych kierowców i do zastosowania głównie na torach wyścigowych przeznaczone są trzy tryby M xDrive z wyłączonym DSC. Tu kierowca ma do wyboru trzy konfiguracje, w tym sam napęd tylny 2WD. Ten tryb umożliwia drift pod dowolnym kątem i pozwala umiejętnym kierowcom cieszyć się pełną dynamiką jazdy.

Imponujące osiągi nowego BMW M5 mówią same za siebie: samochód przyspiesza w jedyne 3,4 s do 100 km/h, a w 11,1 s do 200 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a z opcjonalnym pakietem M Driver do 305 km/h.

Karoseria nowego BMW M5 została zmodyfikowana w zestawieniu z podstawowym modelem BMW serii 5 pod kątem wyższej dynamiki jazdy. Inżynierowie M na nowo zaprojektowali przednie i tylne błotniki oraz poszycie przedniego zderzaka z większymi wlotami dostarczającymi powietrze do chłodzenia silnika i hamulców. Nowy jest też dyfuzor tylny. Układ wydechowy o czterech końcówkach nie tylko jest sygnałem wskazującym na wysoką moc BMW M5, ale ma też sterowane przepustnice dające sportowe brzmienie silnika, które kierowca może zmieniać przyciskiem.

Maska silnika została zaprojektowana w specyficznym stylu M, wykonana jest z aluminium i ma charakterystyczne przetłoczenia. Ich linie znajdują odzwierciedlenie w kształcie dachu wykonanego standardowo z bardzo lekkiego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Lżejsza masa dachu i innych elementów, takich jak układ wydechowy, sprawia, że nowe BMW M5 z napędem na cztery koła M xDrive jest lżejsze od swojego poprzednika.

Lżejsze od konwencjonalnych hamulców żeliwnych są również oferowane w nowym BMW M5 standardowo hamulce M z pływającymi tarczami. Lakierowane na niebiesko sześciotłoczkowe zaciski stałe z przodu i jednotłoczkowe zaciski pływające z tyłu oraz perforowane, wentylowane tarcze z przodu i z tyłu gwarantują skuteczność hamowania adekwatną do dynamiki jazdy tego auta. Jeszcze większą niezawodność oferują opcjonalne hamulce węglowo-ceramiczne M, które można rozpoznać po złotych zaciskach, które są lżejsze o 23 kg od hamulców z wyposażenia standardowego.

Nowe BMW M5 można zamawiać od września 2017 r., a dostawy rozpoczną się wiosną 2018 r.  W ofercie jest również model specjalny BMW M5 First Edition dostępny na całym świecie w limitowanej serii 400 egzemplarzy. Wyposażony będzie w ekskluzywny lakier metalizowany BMW Individual w kolorze mroźnej ciemnej czerwieni.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków