Po zeszłorocznym debiucie modelu Ateca, Seat prezentuje kolejny uterenowiony model. Tym razem podczas salonu we Frankfurcie odbyła się światowa premiera nieco mniejszego crossovera Aronę. Najnowszy model Seata bazuje na podwoziu MQB A0, które jest też bazą dla Volkswagena Polo i Seata Ibizy. To uniwersalna konstrukcja, która jest lżejsza i zarazem sztywniejsza niż stare podwozie stosowane w miejskich Seatach. Ma to poprawić właściwości jezdne Seata Arony.
Seat Arona jest większy od zwykłego, miejskiego Seata. Ma 413,8 cm długości, czyli o 7,9 cm więcej niż Ibiza. To duża różnica, ale jeszcze większa jest w przypadku wysokości auta – Arona jest wyższa od Ibizy o 9,9 cm, czyli mierzy 154,3 cm. Sporo, ale jednak o ponad 5 cm mniej niż w przypadku kompaktowej Ateki. Arona ma też całkiem spory bagażnik o pojemności 400 litrów.
Mamy za to możliwość zamówienia Seata Arony z wieloma systemami pomagającymi kierowcy i zwiększającymi bezpieczeństwo oraz nowym pokładowym systemem multimedialnym z 8-calowym ekran dotykowym.
W gronie jednostek benzynowych znajdziemy 3-cylindrowe TSI o mocach 95 i 115 KM oraz – tylko w wariancie FR – 1.5 TSI o mocy 150 KM, znany z Golfa. W przypadku diesli mamy do wyboru silnik 1.6 TDI w wariantach 95- i 115-konnym. W połowie 2018 roku do oferty dołączą jeszcze 90-konne Arony 1.0 TSI zasilane CNG oraz, dostępna tylko na wybranych rynkach, wersja 1.6 MPI o mocy 110 KM.
Limitowana wersja najmocniejszego Seata Leona
Niemniejsze zainteresowanie dziennikarzy budziła limitowana wersja Leona Cupra R (799 sztuk). To najmocniejsza odmiana hiszpańskiego kompakta – w zależności od skrzyni biegów „eRka” będzie miała 300 (DSG) lub 310 (skrzynia manualna), a cała moc trafi na przednią oś.
Nadwozie Leona Cupry w wersji R wyróżnia wykonane z włókna węglowego przedni i tylny spoiler, poszerzone nadkola oraz tylny dyfuzor. Ponadto są tu detale wykończone w kolorze miedzianym (obudowy lusterek wstecznych oraz obręcze kół).
Wstawki w kolorze miedzianym oraz włókno węglowe pojawi się także we wnętrzu. Jednak co ważniejsze auto ma kilka poważnych modyfikacji względem zwykłej Cupry, m.in. zmieniono kąt pochylenia przednich kół i sposób dostrojenia adaptacyjnego zawieszenia DCC (Dynamic Chasis Control), a także zastosowano układ hamulcowy firmy Brembo.
Konkurs na nową nazwę dla kolejnego SUV-a
Podczas salonu we Frankfurcie ogłoszono półfinał konkursu na nazwę dla kolejnego SUV-a hiszpańskiej marki. CEO Seata Luca de Meo wyłonił cztery nazwy, na które będzie można głosować do 25 września. W finale znalazły się nazwy: Aranda, Alboran, Avila i Taracco. Wszystkie oczywiście nawiązują do nazw hiszpańskich krain i miast.
Osobisty asystent w nowych Seatach, czyli Alexa by Amazon
Kolejną nowością Seata jest podjecie współpracy z Amazonem, czego efektem ma być wprowadzenie do modeli hiszpańskiej marki interaktywnego asystenta głosowego – Alexę. Seat jest prekursorem tego typu rozwiązania. Alexa, której twórcą jest właśnie Amazon, poprzez prostą rozmowę umożliwi prowadzącemu auto znalezienie miejsca docelowego, najbliższego dealera samochodów czy np. miejsca na obiad. Co najważniejsze, to dopiero początek możliwości wirtualnego asystenta.
Usługa będzie dostępna pod koniec bieżącego roku w modelach Leon i Ateca, a następnie w Ibizie i Aronie. Podczas konferencji na salonu we Frankfurcie Seat ogłosił współpracę z Amazonem – twórcą Alexy.