Czwarta już generacja popularnego koreańskiego modelu segmentu B dostępna jest na rynku od czterech lat, więc już najwyższy czas na zabiegi odświeżające. Tradycyjnie w przypadku face liftingu modelu mają one charakter kosmetyczny. Największe modyfikacje widać w przednim pasie nadwozia, który zyskał węższy grill i szerszy zderzak, a w wyższych wersjach wyposażeniowych także LED-owe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. W ofercie pojawiły się też dwa nowe kolory nadwozia – Szary Perennial i Niebieski Sporty (w sumie do wyboru 9 lakierów) oraz 8-ramienne, 16-calowe alufelgi.

Nowa Kia Rio – zgrabniejszy wygląd, lepsze wyposażenie

We wnętrzu nacisk położono na poprawę jakości wykończenia, lepsze materiały i wzbogacenie listy dostępnych systemów elektronicznych. Między zegarami pojawił się 4,2-calowy ekran o wyższej rozdzielczości a na konsoli środkowej większy niż w poprzedniku, 8-calowy ekran dotykowy, który jest elementem odświeżonego multimedialnego systemu UVO Connect. To zestaw usług cyfrowych zapewniających kierowcy wsparcie w czasie rzeczywistym oraz zdalny dostęp do informacji o kondycji auta. System multimedialny w topowych wersjach oferuje też bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto.

Wzbogacono również listę systemów dbających o bezpieczeństwo użytkowników. Zależnie od wybranego pakietu mogą znaleźć się na niej takie elementy, jak: system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, pojazdów i rowerzystów, asystent utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, system monitorowania martwego pola w lusterkach, system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości, aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości i asystent utrzymania samochodu pośrodku pasa ruchu.

Nowa Kia Rio – w stronę eko

Najważniejszą nowością w palecie silników jest układ napędowy z rodziny EcDynamics+ typu mild-hybrid o napięciu 48 V z silnikiem benzynowym 1.0 T-GDI o mocy 120 KM i inteligentną, mechaniczną skrzynią biegów, z elektrycznie sterowanym sprzęgłem. Według marki nowy układ napędowy zapewnia niższą emisję CO2 (od 8,1 do 10,7 proc.), zmiejszenie zużycia paliwa i poprawę osiągów, a zastosowany w nim rozrusznik-generator (MHSG) wspiera silnik benzynowy podczas przyspieszania i odzyskuje energię kinetyczną w trakcie hamowania. Kierowca może też wybierać jeden z trzech trybów działania układu napędowego: Eco, Sport i Normalny. Wersja hybrydowa dostępna jest również z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową DCT. W palecie oferowane są ponadto wersje 1.2/84 KM z 5-biegowym manualem oraz 1.0/100 KM w wariancie z 6-stopniową skrzynią manualną lub 7-biegową DCT.

Ceny nowego Rio zaczynają się od 51 490 zł za wersję 1.2 MPI z pakietem wyposażeniowym M. Najtańsza miękka hybryda została wyceniona na minimum 59 990 zł.