- Obie nowości to na razie samochody koncepcyjne. Z europejskiej perspektywy bardziej interesujący jest Sonet, który zapowiadany jest jako auto globalne
- Seltos X-Line jest zapowiedzią bogatszej wersji crossovera (niestety, najprawdopodobniej nie zobaczymy go w Europie)
Kie Sonet i Seltos X-Line – oto dwa nowe modele, jakie ta koreańska marka zaprezentowała na salonie samochodowym Auto Expo w Indiach. Miejsce premiery obu aut nie powinno dziwić. Indie stają się bowiem kolejnym obiecującym rynkiem dla koncernów samochodowych, na tyle obiecującym, że trafiają tam już najnowsze rozwiązania (dobrym przykładem jest nowy koncept Skody dla Indii), a nie to, co jedynie zalega w magazynach od lat.
Obie nowości to na razie samochody koncepcyjne. Z europejskiej perspektywy bardziej interesujący jest Sonet, gdyż wedle zapowiedzi producenta samochód będzie oferowany na wielu światowych rynkach. Tzw. globalny model to kompaktowy SUV (ok. 4 metrów długości), który dość szybko pojawi się w indyjskich salonach (druga połowa 2020 roku).
Producent nie zdradza jeszcze zbyt wielu informacji technicznych (według indyjskich mediów pod maską znajdziemy benzynowe 1.0 l i 1.2 l oraz diesla 1,5 l). W oficjalnym komunikacie prasowym ograniczono się jedynie do wskazania kilku elementów wyposażenia. W kabinie znajdziemy zatem najnowszy zestaw multimedialny UVO Connect z ekranem 10,25”, nagłośnienie firmowane przez Bose, wentylowane siedzenia oraz tzw. inteligentną manualną skrzynię biegów iMT (KIA nie zdradza szczegółów).
Seltos X-Line to zaś nic innego jak zapowiedź nowej bogatszej wersji crossovera (niestety najprawdopodobniej nie zobaczymy go w Europie), który jest oferowany nie tylko w Indiach ale także w USA, na Bliskim Wschodzie, krajach Ameryki Łacińskiej oraz w Korei (i innych krajach Azji). Na rynku indyjskim samochód (o długości ponad 4,3 m) oferowany jest z benzynowym 1,5 l silnikiem o mocy 115 KM oraz dieslem CRDI (także 1,5 l) o tej samej mocy. Na mocniejsze silniki mogą liczyć klienci m.in. w USA, gdzie samochód oferowany jest z benzynowym 1.6 l turbo o mocy 175 KM oraz wolnossącym 2.0 l o mocy 146 KM.
Z europejskiej perspektywy bardziej interesujący jest Sonet, gdyż wedle zapowiedzi producenta samochód będzie oferowany na wielu światowych rynkach.
Tzw. globalny model to kompaktowy SUV (ok. 4 metrów długości), który dość szybko pojawi się w indyjskich salonach (druga połowa 2020 roku).
Producent nie zdradza jeszcze zbyt wielu informacji technicznych (według indyjskich mediów pod maską znajdziemy benzynowe 1.0 l i 1.2 l oraz diesla 1,5 l).
Seltos X-Line to zaś nic innego jak zapowiedź nowej bogatszej wersji crossovera (niestety najprawdopodobniej nie zobaczymy go w Europie).
Model jest oferowany nie tylko w Indiach ale także w USA, na Bliskim Wschodzie, krajach Ameryki Łacińskiej oraz w Korei (i innych krajach Azji).
Na rynku indyjskim samochód (o długości ponad 4,3 m) oferowany jest z benzynowym 1,5 l silnikiem o mocy 115 KM oraz dieslem CRDI (także 1,5 l) o tej samej mocy. Na mocniejsze silniki mogą liczyć klienci m.in. w USA, gdzie samochód oferowany jest z benzynowym 1.6 l turbo o mocy 175 KM oraz wolnossącym 2.0 l o mocy 146 KM.