Logo
WiadomościPremieryŁada Niva upodabnia się do Toyoty RAV4 - nowość z Rosji

Łada Niva upodabnia się do Toyoty RAV4 - nowość z Rosji

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Oto pierwsza z rosyjskich nowości na przyszły rok - Łada Niva Travel. Rosjanie zapowiadają, że to dopiero początek zmian, jakie dotkną jeden z najpopularniejszych samochodów terenowych. Trwają już bowiem prace nad następcą, który zyska wiele rozwiązań znanych z Dacii, Nissana i Renault.

Łada Niva Travel
Zobacz galerię (16)
AvtoVaz / AvtoVAZ
Łada Niva Travel

„Na krańce świata i z powrotem” czy „pogodzenie charakteru SUV-a z realiami wielkiego miasta” - oto przykłady reklam, jakich używa Łada, by chwalić się Nivą. Znamienne, że Łada Niva w Polsce i w Rosji może się kojarzyć z zupełnie innym samochodem. Nasi sąsiedzi ze Wschodu zadbali bowiem o prawdziwy galimatias z nazewnictwem.

Przeczytaj też:

Najnowszy model, który niebawem trafi do salonów, to Łada Niva Travel, czyli w istocie zmodernizowany następca modelu VAZ-2121 (oraz 21213 i 21214). W rosyjskich salonach można zatem kupić nową Ładę 4x4 (to właściwie pierwsza Niva, jaką znamy jeszcze z czasów PRL), Ładę Nivę (druga generacja z lat 90., która trafiła na rynek pod nazwą…. Chevrolet Niva a po wycofaniu GM wróciła do Łady) i już wkrótce Nivę Travel (lifting modelu drugiej generacji). Na tym nie koniec. Według rosyjskich mediów Łada szykuje już trzecią generację modelu, która będzie już dzielić podzespoły z Dacią, Nissanem i Renault. Niewykluczone zatem, że w produkcji znajdą się nawet trzy generacje popularnej terenówki!

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Najnowsza odmiana Niva Travel zyskała zupełnie nowy przód (według rosyjskich mediów dzięki temu auto stało się lżejsze o ponad 20 kg) i charakterystyczne nadkola, upodabniając się tym samym do najświeższej Toyoty RAV4. Póki co producent nie wspomina o żadnych zmianach technicznych. Pod maską zatem pozostaje dalej stary benzynowy silnik 1,7 l o mocy 80 KM i 127 Nm momentu obrotowego. Trudno zatem liczyć na szczególne osiągi. Wersja przed liftingiem potrzebowała aż 19 s na sprint od 0 do 100 km/h i rozpędzała się do 140 km/h. Otwartą kwestią pozostaje przy tym, czy potencjalny nabywca potrzebuje większej dynamiki czy też komfortu. W tym drugim przypadku będzie wyższy za sprawą lepszej izolacji, wygodniejszych foteli i wydajnej klimatyzacji.

Łada nie zdradza jeszcze również cen swojej nowości. Za poprzednika trzeba zapłacić co najmniej 708 tys. rubli, czyli ok 34,5 tys. zł. Na zmodernizowaną odmianę trzeba będzie pewnie przygotować podobną kwotę….

W galerii różne modele Nivy - łącznie z konceptami wersji kolejnej generacji.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium