Lamborghini lubuje się w wypuszczaniu wersji specjalnych swoich podstawowych, o ile można tak powiedzieć, modeli. Dzięki temu odpowiednio buduje pożądanie i... zarabia pieniądze. Ale w końcu o to chodzi w samochodowym biznesie. W linii modelowej Huracana wersja EVO z napędem na obydwie osie pojawiła się w nadwoziu coupe na początku 2019 roku, potem dołączyła do niej odmiana tylnonapędowa, również coupe, a teraz przyszedł czas na niesamowitego Spydera z otwieranym, materiałowym dachem.
Jak mówi Stefanio Domenicali, szef Lamborghini, ten model „podwaja radość z jazdy przekształcając ją w świętowanie przyjemności pod otwartym niebem. Sprawia, że kierowca jest w doskonałym kontakcie z całym dziedzictwem technologicznym Lamborghini i może doświadczać prowadzenia tylnonapędowego auta, w którym ingerencja elektroniczna została ograniczona do minimum, sycąc się unikalnym poczuciem wolności”. Ładnie to Stefano ujął i trudno się z nim nie zgodzić, bo w sumie, czego można oczekiwać od technologicznego cudu, który wygląda jak milion dolarów i napędzany jest 10-cylindrowym silnikiem?
Lamborghini Huracan EVO RWD Spyder – auto dla kierowcy
Huracan EVO Spyder dzieli rozwiązania techniczne z wcześniejszą odmianą coupe. Oznacza to ten sam układ napędowy z wolnossącym silnikiem 5.2 V10 o mocy 610 KM i momencie 560 Nm, który trafia na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Auto waży 1509 kg rozłożone w stosunku 40:60 (przód:tył) i popisuje się imponującym współczynnikiem masy do mocy, który wynosi 2,47 kg/KM. Taki potencjał pozwala na przyspieszanie do „setki” w 3,5 s (coupe w 3,3 s), do 200 km/h w 9,6 s oraz rozpędzanie się do maksymalnej prędkości 324 km/h! I to wszystko z niczym nieograniczoną przestrzenią nad głową. Otwarcie materiałowego, elektrycznie składanego dachu trwa tylko 17 s i można to robić podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Dodatkowym źródłem przyjemności w takiej konfiguracji jest obezwładniające brzmienie układu wydechowego.
Lamborghini podkreśla, że Huran EVO Spyder został zaprojektowany ze szczególnym naciskiem na optymalne doznania kierowcy, stąd ograniczone do minimum „wtrącanie się” elektroniki i umożliwienie zachowania praktycznie niczym niefiltrowanej, bezpośredniej kontroli nad samochodem. Specjalnie w tym celu dopasowano zestrojenie systemu kontroli trakcji P-TCS (Performance Traction Control System), który pozwala na pełną adrenaliny jazdę w każdych warunkach. Przyciskiem ANIMA na kierownicy kierowca może ponadto wybierać jeden z trzech trybów pracy układu jezdnego i napędowego. STRADA gwarantuje stabilność i bezpieczeństwo ograniczając uślizgi i bardziej aktywnie zarządzając dostarczaniem momentu na nawierzchniach o słabszej przyczepności. SPORT umożliwia soczyste drifty, a także wierzganie zadem w trakcie przyspieszania, a hardcore’owa CORSA świetnie sprawdza się na torze oddając do dyspozycji prowadzącego wszystkie systemy nastawione na maksymalną wydajność.
Auto seryjnie jest oferowane z 19-calowymi alufelgami z oponami Pirelli P Zero w rozmiarze 245/35 ZR 19 z przodu i 305/35 ZR19 z tyłu i z zawieszeniem z pasywnymi amortyzatorami hydraulicznymi i stalowymi sprężynami natomiast w opcji można zamówić zawieszenie MagneRide z elektromagnetycznymi amortyzatorami, 20-calowe alufelgi oraz karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy.
Lamborghini Huracan EVO RWD Spyder – moc w każdym detalu
Tak jak wersja coupe EVO również Spyder pod względem stylistycznym wyróżnia się zmodyfikowanym w stosunku do Spydera 4WD wyglądem pasa przedniego z nowym splitterem i powiększonymi wlotami powietrza oraz zupełnie nowym tylnym dyfuzorem. Większych różnic nie znajdziemy natomiast w wykończeniu luksusowego wnętrza z dominującym na konsoli środkowej 8,4-calowym dotykowym ekranem systemu multimedialnego obsługującego interfejsy Apple CarPlay i Amazon Alexa. Standardem jest także elektrycznie wysuwana tylna szyba, która pełni rolę wiatrołapu i pozwala na swobodne rozmawianie podczas jazdy z otwartym dachem nawet przy dużych prędkościach lub kiedy jest opuszczona na większe delektowanie się brzmieniem silnika.
Oczywiście tak jak pozostałe modele marki, również Huracan EVO RWD Spyder objęty jest programem Lamborghini Ad Personam gwarantującym klientom pełną personalizację zamówionego egzemplarza. Ceny tego auta w Europie startują od 175 838 euro netto.
Lamborghini Huracan EVO RWD Spyder - dane techniczne
Silnik | bezn. V10 |
Poejmność | 5204 cm3 |
Moc | 449 kW / 610 KM przy 8000 obr./min |
Moment obrotowy | 560 Nm przy 6500 obr./min |
Napęd/skrzynia | na koła tylne, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa LDF |
Masa własna | 1509 kg |
Dł./szer./wys. | 4520/1933/1180 mm |
Rozstaw osi | 2620 mm |
Średnica zawracania | 11,5 m |
Pojemność bagażnika | 100 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 83 l |
V maks. | 324 km/h |
0-100 km/h; 0-200 km/h | 3,5; 9,6 s |
Droga hamowania (100-0 km/h) | 32,2 m |
Średnie zużycie paliwa; emisja CO2 | 13,9 l/100 km; 335 g/km |
Cena | od 175 838 euro (netto) |