Linia "F" powiększa się o nowe modele. Pomimo, że GS F-a łączy z "cywilną" wersją wspólna platforma, to różnice są znaczne i nie ograniczają się tylko do silnika.
Wynosząca zaledwie 1830 kg masa własna czyni model GS F najlżejszym w stawce rywali, a na liście standardowego wyposażenia znalazł się znany już ze wspomnianego modelu RC F mechanizm różnicowy typu Torque Vectoring. Ma on trzy tryby pracy: "standardowy", który zapewnia równowagę pomiędzy zwrotnością i statecznością, "slalomowy" - kładący nacisk na błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicy i zwrotność oraz "torowy" - zapewniający stateczność podczas szybkiej jazdy po torze.
Pod maską nowego Lexusa GS F znajdzie się wolnossący 5-litrowy silnik V8, który generuje 473 KM przy 7100 obr/min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 527 Nm w zakresie 4800 – 5600 obr/min (prezentowane w materiale dane techniczne dotyczą wersji na rynek północnoamerykański).
Warto wspomnieć, że ta ośmiocylindrowa jednostka może działać w cyklu roboczym Otto (tradycyjny cykl) lub Atkinsona. Praca silnika w cyklu Atkinsona w uproszczeniu polega na tym, że podczas suwu sprężania zawory zamykają się z pewnym opóźnieniem, dzięki czemu spada zużycie paliwa.
Napęd przekazywany jest za pomocą ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów, wyposażonej w funkcję ręcznej zmiany przełożeń.
- Samochody z linii 'F' mają generować bardzo pozytywne doznania za kierownicą i dawać przyjemność z jazdy bez względu na to, kto i gdzie nimi jeździ. W przypadku GS F chcieliśmy zbudować specjalny samochód, który nie tylko spełni z nawiązką oczekiwania najbardziej wymagających entuzjastów motoryzacji, ale również będzie mógł sprawiać radość każdemu. I tak GS F łączy czystość dźwięku, szybkość reakcji i moc, które stoją u podstaw naszej marki ze znaczkiem 'F' – powiedział Yukihiko Yaguchi, naczelny inżynier projektu GS F.
GS F może być wyposażony w wysokiej klasy 17-głośnikowy zestaw audio, który zadowoli najbardziej wymagających audiofili, a gdy zechcemy wsłuchać się w brzmienie silnika, wystarczy uruchomić funkcję aktywnego sterowania dźwiękiem (Active Sound Control) przełączając układ napędowy na tryb SPORT S lub SPORT S+. Funkcja aktywnego sterowania dźwiękiem działa podobnie jak w modelu RC F, ale dodatkowo wykorzystuje również tylne głośniki do uwypuklenia efektu mocnego brzmienia układu wydechowego.
Samochody marki Lexus, w tym GS F, wyposażone w pracujący w zakresie fal milimetrowych czujnik radarowy oraz kamery wizyjne służące do wykrywania pojazdów i pieszych z przodu, otrzymają teraz wielofunkcyjny pakiet bezpieczeństwa, obejmujący między innymi układ reagowania przedkolizyjnego (PCS), który ostrzega o ryzyku kolizji i w razie potrzeby wspomaga hamowanie lub uruchamia hamulce w sposób automatyczny, pomagając uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego skutki, gdy będzie ono nieuniknione. Ponadto w jego skład wchodzą także: funkcja ostrzegania o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDA) oraz poprawiające widoczność w warunkach nocnych adaptacyjne światła drogowe (AHS).