- LC 500 był ważnym produktem zarówno dla marki Lexus, jak i dla mnie osobiście – mówi Akio Toyoda, szef brandingu i zwierzchnik zespołu wyścigowego marki Lexus - Kilka lat temu postanowiliśmy ukształtować przyszłość marki za pomocą produktów, które będą emanowały większą pasją i będą się bardziej wyróżniały na rynku samochodów luksusowych. To flagowe luksusowe coupe marki swoimi proporcjami oraz oszałamiającą stylistyką i osiągami dobitnie wyraża przyjęty przez nas kierunek emocjonalny i przyczyni się do zwiększenia ogólnoświatowej atrakcyjności marki.
Istotnym elementem stylistyki zewnętrznej LC 500 są chwyty powietrza, wspomagające stateczność aerodynamiczną i funkcje chłodzenia. Atletyczną bryłę samochodu cechują szybko opadająca linia dachu, opływowy profil, duży rozstaw osi (2870 mm), krótkie zwisy (przedni 920 mm, tylny 970 mm) oraz niska linia maski. Tarcze kół ze stopu aluminium wykonane są w technologii odlewu (20-calowe) lub odkuwania (opcjonalne 21-calowe).
Inżynierowie Lexusa dopracowuali takie szczegóły, jak wielkość i kąt ustawienia kierownicy, umiejscowienie w niej wychylnych przełączników biegów wykonanych ze stopu magnezu wraz ze związanymi z nimi wrażeniami dotykowymi, czy opcjonalne obicia siedzeń z miękkiej skóry i materiału Alcantara. Panele tapicerskie drzwi, środkowa konsola i miękko wyściełana deska rozdzielcza LC 500 zawierają elementy wykończeniowe wykonane w światowej sławy technice Takumi.
LC 500 został wyposażony w odporne na przebicia opony samonośne typu run-flat, co dzięki wyeliminowaniu koła zapasowego pozwoliło zaoszczędzić na masie i skrócić zwisy – z korzyścią dla dynamiki.
Sercem nowego LC 500 jest sprawdzony, wysokoobrotowy, 5-litrowy silnik V8, który znalazł się również w RC-F oraz GS-F. Wolnossąca, 32-zaworowa jednostka, wykonana została w całości ze stopów aluminium i rozwija moc 467 KM i oferuje moment obrotowy na poziomie 528 Nm.
Za przekazywanie mocy na tylne koła odpowiada nowoopracowana 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, która jako pierwsza w świecie samochodów luksusowych może konkurować czasem przełączania biegów z konstrukcjami dwusprzęgłowymi. Jest ona mniejsza i lżejsza od niektórych obecnych skrzyń 8-stopniowych.