Trzeba przyznać, że Vision EQS wygląda zbyt futurystycznie, aby traktować go poważnie, ale Mercedes zarzeka się, że ten koncept wyznaczy przyszłe cechy chrakterystyczne dla elektrycznych modeli z rodziny EQ.
Mercedes Vision EQS – technika przyszłości
W koncepcyjnym Vision EQS zastosowano kilka nowatorskich rozwiązań, które mogą trafić do przyszłych modeli produkcyjnych. i to nie tylko Mercedesa. Do futurystycznych rozwiązań należą reflektory Digital Light z czterema modułami soczewek holograficznych. Pozwalają one na niemal nieograniczoną liczbę wariantów oświetlenia.
Również logo marki ma nowe zadania. Wykonano je z 229 podświetlanych pojedynczych gwiazd, które tworzą z tyłu płynnie wkomponowany w nadwozie pas świetlny. Cyfrowa przednia osłona, która jako pierwsza na świecie ma formę matrycy świetlnej składającej się z 940 diod LED w trzech wymiarach, nie tylko ma być efektownym bajerem, ale służyć między innymi do komunikowania się z innymi uczestnikami drogi. Gdy czarny panel „ożywa”, podświetlone piksele tworzą trójwymiarowy efekt.
Mercedes Vision EQS – wnętrze
Kabina Vision EQS czerpie inspiracje ze świata luksusowych jachtów. Cała deska rozdzielcza „stapia się” z nadwoziem za pomocą górnych elementów wykończenia – ma to przypominać pokład łodzi. Oczywiście nie mogło zabraknąć wykończenia ze szlachetnego drewna. Deskę rozdzielczą, konsolę środkową i podłokietniki wykonano z jednego panelu drewna. Podobno to zapowiedź wystroju przyszłych luksusowych limuzyn Mercedesa.
Oczywiście stałym trendem (bardzo słusznym swoją drogą) jest łączenie w kabinie materiałów luksusowych z materiałami ekologicznymi. Białe wykończenie, wykonane z przetworzonych butelek PET, spotyka się tu z drewnem klonowym oraz syntetyczną skórą o fakturze podobnej do skóry nappa. Z kolei do pokrycia podsufitki wykorzystano specjalną, wysokiej jakości tkaninę z dodatkiem przetworzonego plastiku... „oceanicznego”.
Sterowanie wszelkimi funkcjami odbywa się wyłącznie za pomocą dotykowych paneli – takie zamontowano także w drzwiach. Dotykiem luksusu mają być tu wyrafinowane osłony głośników w kolorze różowego złota czy flakon perfum w ozdobnym uchwycie.
Mercedes Vision EQS – napęd
Koncept Mercedesa ma dwa silniki elektryczne – po jednym na każdej osi. Dzięki temu rozwiązaniu auto ma napęd na wszystkie koła ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego. Dzięki mocy ponad 350 kW i natychmiast dostępnemu momentowi obrotowemu o wartości około 760 Nm Vision EQS przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy.
Imponujące są tu zresztą nie tylko osiągi, ale także zasięg. Mercedes obiecuje do 700 km w cyklu WLTP. Zakładając moc ładowania na poziomie 350 kW, „tankowanie” akumulatora do 80 proc. trwa mniej niż 20 minut.