Z zewnątrz nowy samochód charakteryzuje się bardziej muskularnym designem w stosunku do wersji standardowej. Ze względu na osiągi wersja STi została bardziej dopracowana pod kątem aerodynamiki. Powiększony przedni zderzak oraz tylny spoiler odpowiadają za docisk samochodu do nawierzchni przy rozwijaniu wysokich prędkości. Z przodu pojawiły się też większe i bardziej wydajne wloty powietrza. Subaru Impreza WRX STi będzie się różnić od wersji podstawowej zmienionym rozstawem kół i osi. Ten pierwszy parametr został zwiększony o 40 mm, natomiast rozstaw kół na przedniej osi wzrósł o 40 mm, a z tyłu o 45 mm. Na całym nadwoziu w niektórych miejscach można będzie zauważyć emblematy STi, symbolizujące najmocniejszą wersję.

Wnętrze samochodu zostało wykończone w dwóch kolorach: czarnym i srebrnym. Urządzenia takie jak radio czy nawigacja zostały zamontowane nieco wyżej, żeby ułatwić ich obsługiwanie bez konieczności zrywania kontaktu z jezdnią. Dla wzmocnienia sportowych wrażeń płynących z silnika, kierowca i pasażer będą zasiadać w kubełkowych fotelach wykończonych skórą i Alcantarą. Prawdziwi fani sportowej jazdy będą mogli zamówić w opcji fotele Recaro.

Pod maską znalazł się turbodoładowany dwulitrowy bokser o mocy 308 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 422 Nm (przy 4.400 obr/min), wyposażony w najnowsze zdobycze techniki motoryzacyjnej. Znajdzie się w nim system Dual AVCS, kontrolujący hydraulicznie zawory wlotowe i wylotowe, zwiększający moment obrotowy w dolnym zakresie obrotomierza oraz zapewniający większy przyrost mocy w jego górnych partiach. Jednym z atutów jego zastosowania jest też zwiększenie efektywności spalania, co owocuje mniejszymi emisjami szkodliwych substancji.

Konstruktorzy przeprojektowali cały układ wydechowy oraz układ dolotowy przez co auto będzie jeszcze bardziej wydajne. Z silnikiem będzie współpracować sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów o szybkich i bardzo precyzyjnych przełożeniach. Moc będzie przekazywana na wszystkie koła za pomocą przedniego dyferencjału o ograniczonym poślizgu (LSD). Z tyłu znajdzie się mechanizm Torsen LSD. Całość będzie kontrolowana za pomocą systemu Subaru Intelligent Drive, w którym kierowca będzie mógł wybierać jeden z trzech trybów: Intelligent, Sport oraz Sport Sharp. Za pomocą nowoczesnego systemu zarządzania pracą dyferencjału centralnego kierowca będzie mógł ustawić jego działanie zgodnie z własnymi wymaganiami. Nad bezpieczeństwem jazdy będzie czuwać system VDC, pracujący w trzech trybach.