Mniejszy brat Q7 ma obok typowych cech aut z tego segmentu oferować klientom także sporo emocji sportowych. Świadczą o tym już choćby rozmiary auta - 4,63 m długości, 1,88 m szerokości i 1,65 m wysokości, do tego rozstaw osi 2,81 m. Mimo jednak dość masywnej sylwetki, Audi Q5 może się pochwalić bardzo dobrym wynikiem jeśli chodzi o współczynnik oporu powietrza - wartość 0,33 jest najniższa w tej klasie aut.

Sylwetka auta i jego główne elementy już na pierwszy rzut oka zdradzają, z jaką marką mamy do czynienia. Przód to oczywiście typowy dla Audi olbrzymi grill, który otaczają równie charakterystyczne reflektory (za dopłatą dostępne są biksenony z dziennymi światłami w technologii diod LED). Z boku Q5 to duże coupe, zaś z tyłu można odnaleźć ponownie kilka elementów zaczerpniętych z innych modeli rodem z Ingolstadt.

Decydując się na Audi Q5 do wyboru będziemy mieć trzy jednostki silnikowe - jedną benzynową i dwa diesle. Zwolennicy silników benzynowych będą mieć do dyspozycji dwulitrowe TFSI o mocy 211 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 km/h. Przyspieszenie ze startu do prędkości 100 km/h trwa 7,2 sek., zaś maksymalna prędkość wynosi 222 km/h. Średnie zapotrzebowanie na benzynę wynosi według danych produceta 8,5 l/100 km.

Podstawową jednostką będzie dwulitrowy diesel, pod którego maską pracuje 170 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm (dostępny już od 1.750 obr/min). Średnie spalanie tej wersji wynosi 6,7 l/100 km, prędkość 100 km/h osiągana jest po 9,5 sek., zaś maksymalnie auto jest w stanie pojechać 204 km/h. Najmocniejszym silnikiem będzie diesel 3.0 TDI o mocy 240 KM i maksymalnym momencie 500 Nm. Te parametry pozwalają auto rozpędzić się do 225 km/h, setkę osiągnąć po 6,5 sek., przy średnim spalaniu na poziomie 7,7 l/100 km. Słabszy z diesli oferowany będzie z sześciobiegową skrzynią manualną, zaś dwie pozostałe wersje z 7-stopniową skrzynią S tronic.

Jak przystało na przedstawiciela klasy SUV-ów Audi Q5 będzie miał też coś do powiedzenia w terenie. Przede wszystkim wszystkie wersje dostępne będą z napędem na wszystkie koła, w którym standardowo moc rozdzielana jest w stosunku 40:60 (przód-tył). W przypadku pogorszonej przyczepności na przednie koła może trafić do 65% momentu, zaś na tył do 85%. 20-centymetrowy prześwit oraz głębokość brodzenia do pół metra pozwolą autu przejechać nawet niezbyt wymagający tor offroadowy.