Nowy model, montowany w fabryce Mitsubishi Motors Corporation NedCar w Born w Holandii, został zaprezentowany podczas Genewskiego Salonu Samochodowego wiosną 2004 roku. Europejska sprzedaż tego samochodu rozpoczęła się w Portugalii w kwietniu bieżącego roku, a w czerwcu auto pojawiło się także we Francji, Włoszech, Niemczech, Hiszpanii, Belgii, Luksemburgu, Holandii, Szwajcarii, Irlandii i Austrii. We wrześniu Colt debiutuje w krajach skandynawskich, Polsce i pozostałych krajach Europy Centralnej i Wschodniej. W 2004 roku Mitsubishi zamierza sprzedać 35 000 takich aut, a plany od 2005 zakładają 100 000 Coltów rocznie.

Wraz z nowym Coltem w Polsce będą dostępne 3 benzynowe jednostki napędowe, a silniki diesla uzupełnią ofertę w przyszłym roku. Podstawową jednostką będzie trzycylindrowy, 1,1-litrowy silnik o mocy 75 KM i maksymalnym momencie obrotowym 100 Nm przy 3500 obr/min. Mocniejsze silniki to 1,3l, 95 KM, 125 Nm przy 4000 obr/min i 1,5l, 109 KM, 145 Nm przy 4000 obr/min. Wszystkie silniki współpracować będą z 5-stopniową manualną skrzynią biegów. W przyszłym roku do oferty zostanie włączona 6-stopniowa automatycznie sterowana skrzynia manualna Allshift.

Dwie słabsze wersje silnikowe na polskim rynku dostępne będą w dwóch wersjach wyposażenia: INFORM i INVITE, wersja z najmocniejszym silnikiem tylko z wyposażeniem INVITE. W standardzie obu pakietów znajdą się m.in. 2 przednie poduszki powietrzne z możliwością wyłączenia poduszki pasażera, dwie boczne poduszki powietrzne, systemy ABS i EBD, elektrycznie sterowane przednie szyby. wersja INVITE zawiera dodatkowo także elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, klimatyzację półautomatyczną, centralny zamek, fotel kierowcy z regulowaną wysokością.

W Polsce dostępne będą też dwa różne wystroje wnętrza z tapicerką w kolorze szarym lub czerwonym z szarymi półprzezroczystymi plastikami, dbającymi o harmonię wnętrza.