W 1957 roku został przedstawiony "mały wielki samochód" symbol masowej motoryzacji we Włoszech, który został sprzedany w liczbie ponad 3,8 mln egzemplarzy i tym samym na stałe zagościł w wyobraźni społeczeństwa.
Pięćdziesiąt lat później w 2007 roku w oparciu na tym dziedzictwie narodził się nowy Fiat 500 i odniósł natychmiastowy sukces. Obecnie po ponad 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy samochód przechodzi zmiany.
Śmiały i uwodzicielski, nowy Fiat 500 zawiera w sobie około 1800 nowych szczegółów. Nowe są m.in. reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, światła tylne, kolory, deska rozdzielcza, kierownica oraz zastosowane materiały.
Wykonany przez Centro Stile Fiat, zewnętrznie i wewnętrznie bez wątpienia jest Fiatem 500, ale teraz nowocześniejszym i bardziej atrakcyjnym.
Nowy Fiat 500 pokaże się w wersji sedan i kabriolet i będzie dostępny w wersji Pop i Lounge. Pierwsza z nich proponuje w standardzie: siedem poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, system Uconnect Radio 5" z sześcioma głośnikami, porty AUX-IN i USB, wielofunkcyjną kierownicę i światła do jazdy dziennej LED.
Wersja Lounge jest wzbogacona takie detale jak panoramiczny szklany dach, 15-calowe felgi aluminiowe, system Uconnect Radio LIVE 5 z ekranem dotykowym oraz skórzaną kierownicę z przyciskami, które pozwalają kierowcy – dzięki integracji ze smartfonem – korzystać z różnych aplikacji w systemie pokładowym.
Nowy Fiat 500 będzie wyposażony w silniki benzynowe TwinAir o pojemności 0.9 cm3 (o mocy 85 KM lub 105 KM) oraz silnik o pojemności 1.2 cm3 o mocy 69 KM, a także w silnik dwupaliwowy zasilany benzyną/LPG o pojemności 1.2 i o mocy 69 KM.
Dostępne będą także wersje z silnikami o pojemności 1.3 Multijet o mocy 95 KM i silnik o pojemności 1.2 o mocy 69 KM w konfiguracji "ECO", która ogranicza emisję CO2 do 99 gramów na kilometr.