Podczas salonu w Detroit został zaprezentowany model Ford Fusion, który jest amerykańskim odpowiednikiem europejskiego Mondeo. Choć ten drugi pojawi się w Europie dopiero w przyszłym roku, producent ujawnił już teraz jego wygląd. Powodem jest nowa polityka Forda, w myśl której w każdym segmencie wytwarzany będzie jeden model, wspólny dla wszystkich rynków.

Jeśli chodzi o wygląd nowego Mondeo, z pewnością nie można mówić o rewolucji w porównaniu z obecnym modelem. Z zewnątrz przypomina nieco pokazany wcześniej prototypowy model Evos. Przednie reflektory są nieco mniejsze, a kształt grilla nieco zmieniony i przypomina modele... Aston Martina. Samochód jest ponadto lekko dłuższy i wyższy, ale przy tym węższy od obecnego modelu.

Według pierwszych doniesień, Mondeo powstało na nowej, wzmocnionej platformie, która zastępuje tą, na której zbudowany jest obecny model oraz Mazda6 i amerykański Ford Fusion. Z przodu zawieszenie opiera się na kolumnie MacPhersona, a z tyłu pojawi się przeprojektowane zawieszenie typu multi-link.

Choć obecnie większość informacji dotyczy amerykańskiego modelu, to klienci w Europie mogą spodziewać się m.in. silników z rodziny EcoBoost - 1,6-litrowego o mocy 170 KM oraz 2-litrowego o mocy 240 KM. Poza tym pod maskę trafią diesle o pojemności 1,6 oraz 2 litrów.

Nie wiadomo, czy Mondeo będzie dostępne w odmianie hybrydowej, ale taką dostanie na pewno model Fusion. Fusion Hybrid napędzany będzie 2-litrowym silnikiem benzynowym pracującym w tzw. cyklu Atkinsona, który wspomagany będzie motorem elektrycznym, a przekładnia będzie bezstopniowa - CVT.

Nowa platforma Forda Mondeo jest przystosowana do napędu na cztery koła, który będzie opcjonalny na rynku amerykańskim dla topowego silnika benzynowego. Wszystkie modele będą ponadto wyposażone w system Start-Stop i szereg układów wspomagających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo, jak aktywny tempomat, asystent opuszczenia pasa ruchu, asystent parkowania czy asystent martwego pola lusterek. Poza tym pojawi się system Active Noise Control, który wykorzystuje system audio do redukcji hałasu panującego wewnątrz kabiny.

Więcej informacji o nowym Fordzie Mondeo poznamy już niebawem, bliżej prezentacji europejskiej wersji modelu. Będziemy o tym na bieżąco informować.