Nowy model jest wyższy o 70 mm (1480 mm), szerszy o 15 mm (1805 mm) i dłuższy o 5 mm (4735 mm) od swego poprzednika. Zwiększono również o 20 mm rozstaw osi (2720 mm) oraz o 25 mm zmniejszono przedni zwis (935 mm). Linia dachu w nowym Magentisie poprowadzona jest od 8 mm do 51 mm wyżej niż u potencjalnych rywali, do których zaliczyć można Mazdę 6, Forda Mondeo, Peugeota 407 czy VW Passata. Natomiast bagażnik Magentisa o pojemności 420 litrów oferuje o 9% większą przestrzeń bagażową od swego poprzednika.

Klienci w Polsce mogą wybierać między silnikiem benzynowym a jednostką wysokoprężną (od kwietnia). Silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra osiąga moc 144,5 KM i moment obrotowy 189 Nm przy 4250 obr/min. Jednostkę tą wyposażono w system zmiennych faz rozrządu (CVVT), a średnie zużycie paliwa przy manualnej skrzyni biegów wynosi 7,7 l/100 km. Zwolennicy silników wysokoprężnych już w kwietniu będą mogli kupić Magentisa wyposażonego w silnik typu CRDi. 16-zaworowy silnik o pojemności 2,0 litrów dysponuje mocą 140 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 305 Nm przy wartości obrotów utrzymującej się w przedziale od 1800 do 2500. W zależności od wybranej wersji silnikowej nowy Magentis może być wyposażony w pięcio- lub sześciostopniową przekładnię mechaniczną lub czterostopniową przekładnię automatyczną.

Wnętrze zostało zaaranżowane specjalnie na rynek europejski. Dostępne będą dwie opcje kolorystyczne - jednolicie czarna oraz kontrastująca czarno-szara z fotelami i dolną częścią tapicerki drzwi w jasnoszarym kolorze.

Nowy Kia Magentis oferuje bardzo wiele i to bez dopłaty. W Polsce Magentis dostępny jest w 2 wersjach wyposażenia: Gold i Platinum. W pierwszej seryjnie instalowane są m.in.: 4 airbagi, kurtyny powietrzne, ABS z EBD, ESP, układ kontroli trakcji TCS, układ wspomagania hamowania, aktywne zagłówki foteli przednich, elektrycznie sterowane szyby, lusterka i fotel kierowcy, podgrzewane fotele przednie, regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, automatyczna klimatyzacja, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD oraz aluminiowe, 17-calowe felgi. W drugiej dochodzi skórzana tapicerka. Wszystkie wersje są wyposażone w asymetrycznie dzielone (60/40) i składane oparcie tylnej kanapy.