„McLaren 570S GT4 jest modelem GT pierwszej klasy, który wygrał wszystkie wyścigi we wszystkich zawodach, w jakich brał udział od czasu debiutu 2017 roku i przyciągającym coraz więcej sportowych teamów. Teraz, w odpowiedzi na życzenia klientów, homologowaliśmy ten wyróżniający się zestaw na drogi w postaci właśnie nowego McLarena 620R, czyli limitowanej edycji, 620-konnego, superlekkiego coupe, kóre stanowi idealny wybór dla entuzjastów chcących korzystać z autentycznych motorsportowych wrażeń i odpowiadających im osiągów zarówno na torze jak i poza nim” – mówi Mike Flewitt, CEO McLaren Automotive.
McLaren 620S – drogowa transformacja
McLaren 620S to limitowana seria coupe która dołącza do rodziny Sports Series marki. Jest propozycją wyjątkową: wygląda jak wyścigówka, prowadzi się jak wyścigówka, oferuje osiągi wyścigówki i jak wyścigówka się zachowuje. Źródłem jego napędu jest 8-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 3,8 l wyposażony w podwójne turbodoładowanie i z racji braku ograniczeń wymaganych od torowych bolidów, podkręcony do mocy 620 KM, co czyni ten model najmocniejszym spośród wszystkich McLarenów Sport Series. Wyróżnia się również pod względem osiągów, w tym przyspieszeniem od zera do „setki” w 2,9 s, od zera do 200 km/h w 8,1 s oraz prędkością maksymalną 322 km/h!
Moment 620 Nm przekazywany jest na tylną oś przez 7-stopniową przekładnię SSG, a do charakteru i większej mocy bolidu dopasowano m.in. sztywniejsze mocowania silnika oraz aerodynamikę. Z 570S GT4 zaadaptowano regulowane tylne skrzydło, które dla potrzeb homologacyjnych trzeba było wyposażyć w trzecie światło stopu. Do wyboru są trzy ustawienia skrzydła, które może generować przy prędkości 250 km/h nawet 185 kg siły docisku. Regulowane zawieszenie z amortyzatorami typu coilover oferuje aż 32 indywidualne ustawienia każdego z nich, dzięki czemu kierowca ma możliwość dopasowania charakterystyki tłumienia do własnych preferencji i umiejętności. Auto ma także sztywniejsze stabilizatory oraz układ hamulcowy z ceramiczno-karbonowymi tarczami (z przodu o średnicy 390 mm z tyłu 380 mm) i zaciskami z kutego aluminium. Standardem są również opony Pirelli P Zero Trofeo R semi slick nawleczone na 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe z tyłu (pełne slicki do jazdy na torze dostępne są w opcji).
McLaren 620S – bez kompromisów
We wnętrzu znajdziemy superlekkie sportowe fotele ze szkieletem z włókien węglowych wyposażone w 6-punktową uprząż i tradycyjne 3-punkowe pasy, z karbonu wykonano także łopatki do zmiany biegów, ramiona kierownicy i konsolę środkową. Uwagę zwraca brak dywaników czy schowka po stronie pasażera. W walce o cenne kilogramy standardowa wersja nie oferuje też klimatyzacji ani systemu multimedialnego, ale można je zamówić w ramach bezpłatnych opcji np. specjalnie opracowany oczywiście lekki system audio firmy Bower & Wilkins.
Standardem jest system telemetryczny McLaren Track Telemetry (MTT) z 7-calowym ekranem dotykowym. W najlżejszej specyfikacji 620S waży zaledwie 1282 kg.
Auto można już zamawiać, a w cenie nabywca otrzymuje Pure McLaren Track Day ze szkoleniem pod okiem eksperta na torze wyścigowym. Z zakładu w Woking wyjedzie tylko 350 egzemplarzy McLarena 620S, każdy z indywidualnym oznaczeniem na konsoli środkowej i numerem identyfikacyjnym (1 of 350, 2 of 350 itd.) i w cenie minimum 250 tys. funtów, czyli około 1,25 mln zł.
McLaren 620S– osiągi
0-97km/h (0-60 mph) 2,8 s
0-100km/h (0-62 mph) 2,9 s
0-200km/h (0-124 mph) 8,1 s
0-400m / ¼ mili 10,4 s
V maks. 322 km/h (200mph)
200-0 km/h (124 mph-0) droga hamowania 115,5 m
100-0 km/h (62 mph-0) droga hamowania 29,2 m