Wiadomości Premiery McLaren 620R – drogowa wyścigówka

McLaren 620R – drogowa wyścigówka

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Brytyjska firma przygotowała model dla amatorów najbardziej ekstremalnych sportowych emocji, których można doświadczyć poza torem wyścigowym. McLaren 620R bazuje na wyczynowej wyścigówce 570S GT4 i jest dopuszczony do uchu po drogach publicznych. Co ważne, jego produkcja zostanie ograniczona do 350 egzemplarzy.

McLaren 620R
Zobacz galerię (10)
Auto Świat / McLaren
McLaren 620R

„McLaren 570S GT4 jest modelem GT pierwszej klasy, który wygrał wszystkie wyścigi we wszystkich zawodach, w jakich brał udział od czasu debiutu 2017 roku i przyciągającym coraz więcej sportowych teamów. Teraz, w odpowiedzi na życzenia klientów, homologowaliśmy ten wyróżniający się zestaw na drogi w postaci właśnie nowego McLarena 620R, czyli limitowanej edycji, 620-konnego, superlekkiego coupe, kóre stanowi idealny wybór dla entuzjastów chcących korzystać z autentycznych motorsportowych wrażeń i odpowiadających im osiągów zarówno na torze jak i poza nim” – mówi Mike Flewitt, CEO McLaren Automotive.

McLaren 620S – drogowa transformacja

McLaren 620S to limitowana seria coupe która dołącza do rodziny Sports Series marki. Jest propozycją wyjątkową: wygląda jak wyścigówka, prowadzi się jak wyścigówka, oferuje osiągi wyścigówki i jak wyścigówka się zachowuje. Źródłem jego napędu jest 8-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 3,8 l wyposażony w podwójne turbodoładowanie i z racji braku ograniczeń wymaganych od torowych bolidów, podkręcony do mocy 620 KM, co czyni ten model najmocniejszym spośród wszystkich McLarenów Sport Series. Wyróżnia się również pod względem osiągów, w tym przyspieszeniem od zera do „setki” w 2,9 s, od zera do 200 km/h w 8,1 s oraz prędkością maksymalną 322 km/h!

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Moment 620 Nm przekazywany jest na tylną oś przez 7-stopniową przekładnię SSG, a do charakteru i większej mocy bolidu dopasowano m.in. sztywniejsze mocowania silnika oraz aerodynamikę. Z 570S GT4 zaadaptowano regulowane tylne skrzydło, które dla potrzeb homologacyjnych trzeba było wyposażyć w trzecie światło stopu. Do wyboru są trzy ustawienia skrzydła, które może generować przy prędkości 250 km/h nawet 185 kg siły docisku. Regulowane zawieszenie z amortyzatorami typu coilover oferuje aż 32 indywidualne ustawienia każdego z nich, dzięki czemu kierowca ma możliwość dopasowania charakterystyki tłumienia do własnych preferencji i umiejętności. Auto ma także sztywniejsze stabilizatory oraz układ hamulcowy z ceramiczno-karbonowymi tarczami (z przodu o średnicy 390 mm z tyłu 380 mm) i zaciskami z kutego aluminium. Standardem są również opony Pirelli P Zero Trofeo R semi slick nawleczone na 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe z tyłu (pełne slicki do jazdy na torze dostępne są w opcji).

McLaren 620S – bez kompromisów

We wnętrzu znajdziemy superlekkie sportowe fotele ze szkieletem z włókien węglowych wyposażone w 6-punktową uprząż i tradycyjne 3-punkowe pasy, z karbonu wykonano także łopatki do zmiany biegów, ramiona kierownicy i konsolę środkową. Uwagę zwraca brak dywaników czy schowka po stronie pasażera. W walce o cenne kilogramy standardowa wersja nie oferuje też klimatyzacji ani systemu multimedialnego, ale można je zamówić w ramach bezpłatnych opcji np. specjalnie opracowany oczywiście lekki system audio firmy Bower & Wilkins.

Standardem jest system telemetryczny McLaren Track Telemetry (MTT) z 7-calowym ekranem dotykowym. W najlżejszej specyfikacji 620S waży zaledwie 1282 kg.

Auto można już zamawiać, a w cenie nabywca otrzymuje Pure McLaren Track Day ze szkoleniem pod okiem eksperta na torze wyścigowym. Z zakładu w Woking wyjedzie tylko 350 egzemplarzy McLarena 620S, każdy z indywidualnym oznaczeniem na konsoli środkowej i numerem identyfikacyjnym (1 of 350, 2 of 350 itd.) i w cenie minimum 250 tys. funtów, czyli około 1,25 mln zł.

McLaren 620S– osiągi

0-97km/h (0-60 mph) 2,8 s

0-100km/h (0-62 mph) 2,9 s

0-200km/h (0-124 mph) 8,1 s

0-400m / ¼ mili 10,4 s

V maks. 322 km/h (200mph)

200-0 km/h (124 mph-0) droga hamowania 115,5 m

100-0 km/h (62 mph-0) droga hamowania 29,2 m

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
Powiązane tematy: