Włosi deklarują, że nowość jest dużym krokiem naprzód, który stanowi fuzję stylu, pasji oraz najnowocześniejszej technologii. Zdaniem konstruktorów Ferrari 458 Italia zostało dopracowana do granic możliwości w kategoriach właściwości aerodynamicznych, ergonomii oraz osiągów.

Nadwozie zaprojektowane przez studio Pininfarina jest nie tylko piękne. Odpowiednie dobranie krzywizn sprawiło, że przy 200 km/h samochód będzie dociskany do nawierzchni z siłą 140 kg.

Do napędu modelu 458 Italia użyto nowo zaprojektowanego silnika V8. To pierwszy w historii Ferrari centralnie umieszczony motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Z pojemności 4,5 litra udało się wykrzesać 570 KM i 540 Nm. Bez pomocy turbodoładowania! Efektem jest wysokoobrotowa charakterystyka jednostki napędowej. Maksymalna moc jest dostępna przy 9000 obr./min!

Osiągi samochodu - jak na Ferrari przystało - są imponujące. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna przekracza 325 km/h! Według producenta średnie zapotrzebowanie na wysokooktanową benzynę wyniesie 13,7 l/100km. Zaledwie - biorąc pod uwagę parametry silnika. W wielu krajach posiadacze nowego Ferrari będą musieli zapłacić spory podatek, gdyż emisja dwutlenku węgla wynosi 320 g CO2/km.

Przeniesienie mocy na tylne koła powierzono automatycznej, 7-biegowej skrzyni z dwoma sprzęgłami. O optymalne wykorzystanie sił napędowych dba nowoczesna elektronika. Systemy E-Diff oraz F1-Trac minimalizują poślizg napędzanych kół podczas ostrego przyśpieszania oraz wychodzenia z zakrętów. Zdaniem przedstawicieli Ferrari model 458 Italia jest w tych kategoriach nawet o 32% lepszy od poprzedników!

Komputer sterujący wymienionymi systemami odpowiada także za działanie układu hamulcowego. Optymalne ustawienie ABS-u oraz funkcja gwarantująca utrzymywanie minimalnej odległości między klockami hamulcowymi oraz tarczami przekłada się na bardzo krótką drogę hamowania. Na przyczepnej nawierzchni Ferrari 458 pędzące 100 km/h zatrzymuje się po zaledwie 32,5 metra! Dla porównania warto dodać, że droga hamowania kompaktowego samochodu wynosi 36-40 m. Wynik jest także zasługą zastosowanego ogumienia. Przednie opony mają rozmiar 235/35 ZR20, natomiast tylne - 295/35 ZR20.

Ferrari 458 Italia ma 4,53 m długości, 1,94 m szerokości i 1,21 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,65 m. Zastosowanie lekkich materiałów - m.in. aluminium, tytanu oraz włókien węglowych sprawiło, że bolid z Maranello waży jedynie 1380 kilogramów - tyle co dobrze wyposażony "kompakt" w wersji kombi.