Logo
WiadomościPremieryNowy model Ferrari

Nowy model Ferrari

Szewczyk Łukasz
Szewczyk Łukasz

Włosi deklarują, że nowość jest dużym krokiem naprzód, który stanowi fuzję stylu, pasji oraz najnowocześniejszej technologii. Zdaniem konstruktorów Ferrari 458 Italia zostało dopracowana do granic możliwości w kategoriach właściwości aerodynamicznych, ergonomii oraz osiągów.

Nadwozie zaprojektowane przez studio Pininfarina jest nie tylko piękne. Odpowiednie dobranie krzywizn sprawiło, że przy 200 km/h samochód będzie dociskany do nawierzchni z siłą 140 kg.

Do napędu modelu 458 Italia użyto nowo zaprojektowanego silnika V8. To pierwszy w historii Ferrari centralnie umieszczony motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Z pojemności 4,5 litra udało się wykrzesać 570 KM i 540 Nm. Bez pomocy turbodoładowania! Efektem jest wysokoobrotowa charakterystyka jednostki napędowej. Maksymalna moc jest dostępna przy 9000 obr./min!

Osiągi samochodu - jak na Ferrari przystało - są imponujące. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna przekracza 325 km/h! Według producenta średnie zapotrzebowanie na wysokooktanową benzynę wyniesie 13,7 l/100km. Zaledwie - biorąc pod uwagę parametry silnika. W wielu krajach posiadacze nowego Ferrari będą musieli zapłacić spory podatek, gdyż emisja dwutlenku węgla wynosi 320 g CO2/km.

Przeniesienie mocy na tylne koła powierzono automatycznej, 7-biegowej skrzyni z dwoma sprzęgłami. O optymalne wykorzystanie sił napędowych dba nowoczesna elektronika. Systemy E-Diff oraz F1-Trac minimalizują poślizg napędzanych kół podczas ostrego przyśpieszania oraz wychodzenia z zakrętów. Zdaniem przedstawicieli Ferrari model 458 Italia jest w tych kategoriach nawet o 32% lepszy od poprzedników!

Komputer sterujący wymienionymi systemami odpowiada także za działanie układu hamulcowego. Optymalne ustawienie ABS-u oraz funkcja gwarantująca utrzymywanie minimalnej odległości między klockami hamulcowymi oraz tarczami przekłada się na bardzo krótką drogę hamowania. Na przyczepnej nawierzchni Ferrari 458 pędzące 100 km/h zatrzymuje się po zaledwie 32,5 metra! Dla porównania warto dodać, że droga hamowania kompaktowego samochodu wynosi 36-40 m. Wynik jest także zasługą zastosowanego ogumienia. Przednie opony mają rozmiar 235/35 ZR20, natomiast tylne - 295/35 ZR20.

Ferrari 458 Italia ma 4,53 m długości, 1,94 m szerokości i 1,21 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,65 m. Zastosowanie lekkich materiałów - m.in. aluminium, tytanu oraz włókien węglowych sprawiło, że bolid z Maranello waży jedynie 1380 kilogramów - tyle co dobrze wyposażony "kompakt" w wersji kombi.

Udostępnij:
Autor Szewczyk Łukasz
Szewczyk Łukasz
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium