- Nowy Nissan Townstar to techniczny krewniak nowego Mercedesa Citana oraz Renault Kangoo
- Samochód będzie oferowany w odmianie dostawczej i osobowej - ładowność sięgnie 800 kg
- Wersja elektryczna będzie dostępna z systemem chłodzenia akumulatorów. Szacowany zasięg do 285 km
Jak samochód dostawczy, to z dieslem? Zwykle tak, choć bywają wyjątki. Dobrym przykładem jest najnowszy Nissan Townstar, czyli krewniak Mercedes Citana i Renault Kangoo. Co ciekawe, w Mercedesie, jak i w Renault wciąż można zamówić odmianę wysokoprężną. U Nissana próżno jednak szukać diesla, co w segmencie lekkich modeli dostawczych (LCV) jest dość odważną decyzją.
Pokrewieństwo z Mercedesem i Renault nie powinno dziwić. Nissan skorzystał bowiem z najnowszej platformy CMF-CD. To na niej zbudowano m.in. najnowszego Nissana Qashqai czy wiele modeli Renault (m.in. Megane, Kadjar, Scenic, Talisman). Sięgnięto zatem po dobrze znany silnik benzynowy o pojemności 1,3 l, który generuje 130 KM mocy i 240 Nm momentu obrotowego. Na nim jednak nie poprzestano.
Nissan Townstar - do 285 km na prądzie
W salonach Nissana będzie można zamówić także elektrycznego Townstara. W tym przypadku do dyspozycji jest napęd o mocy 122 KM i 245 Nm z akumulatorem 44 kWh, co przekłada się na zasięg do 285 km. W przypadku ładowania z mocą 75 kW wystarczy nieco ponad 40 min, by osiągnąć 80 proc. (ładowanie baterii od 0 do 80 proc.). Nie zapomniano o systemie chłodzenia akumulatorów, jednak jest on seryjnie instalowany tylko, gdy zamówimy samochód z ładowarką 22 kW. Układ chłodzenia wymaga zaś dopłaty w bazowej wersji 11 kW.
Bez względu jednak na rodzaj zastosowanego napędu gwarancja jest ta sama. Nissan kusi pięcioletnią gwarancją (limit przebiegu do 160 tys. km) mechaniczną oraz ośmioletnią na akumulatory (także limit przebiegu do 160 tys. km).
Nissan Townstar - od ładowności po technologie
A co z możliwościami przewozowymi? Producent zapewnia, że Townstar pomieści dwie europalety, a ładowność sięga 800 kg. Do przestrzeni ładunkowej można się dostać przez boczne drzwi przesuwne oraz tylne uchylne (otwierane pod kątem 180 st.) lub tradycyjną podnoszoną klapę. W gamie nie zabraknie także wersji pasażerskiej (bagażnik o pojemności aż 775 l).
Krewniaka Mercedesa Citana i Renault Kangoo hojnie wyposażono pod względem układów asystujących. Nissan chwali się pakietem ponad 20 nowych technologii. Na liście znalazły się m.in. układ ochrony przed podmuchami bocznego wiatru oraz kołysaniem przyczepy, hamowanie awaryjnie z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, inteligentny tempomat czy zestaw kamer 360 stopni. Nie żałowano także na multimediach - znajdziemy m.in. ekran dotykowy o przekątnej 8 cali, ładowanie indukcyjne i dostępność Android Auto oraz Apple CarPlay.