Peugeot 2008 stał się znacznie dojrzalszy od swojego poprzednika. Wygląda świeżo i atrakcyjnie (francuscy styliści ponownie stanęli na wysokości zadania), a do tego sporo urósł. Samochód jest dłuższy aż o 14 cm od obecnego 2008 (mierzy 4,3 m), a jego rozstaw osi zwiększył się o ok. 6 cm (2,6 m). To oczywiście przekłada się na przestronniejsze wnętrze dla pasażerów oraz dużo większy bagażnik – 434 zamiast 350 l.

Nowy 2008 wyróżnia się nie tylko atrakcyjną stylistyką zewnętrzną, tradycyjnie już projekt deski rozdzielczej również jest oryginalny. Peugeot, tak jak w nowym 2008, zastosował następną generację swojego i-Cockpitu. Oznacza to małą, spłaszczoną u góry i dołu kierownicę, cyfrowy zestaw wskaźników (z efektami 3D) i duży ekran dotykowy (w najwyższej wersji o przekątnej 10 cali). Auto będzie można wyposażyć we wszystkie najnowsze rozwiązania z zakresu systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy oraz multimediów.

Samochód zbudowano na modułowej platformie CMP, dzięki której będzie oferowany z różnymi rodzajami napędu: benzynowym, wysokoprężnym i... całkowicie elektrycznym. Zacznijmy od wersji spalinowych. Do wyboru będą trzy warianty trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika 1.2 PureTech o mocach: 100, 130 i 155 KM (tylko w GT). W ofercie znajdą się też dwa turbodiesle 1.5 BlueHDi (100 i 130 KM). Obie wersje 130-konne będą dostępne również z ośmiostopniowym „automatem” (standard w najmocniejszych).

Elektryczny Peugeot e-2008 będzie generował 136 KM mocy i 260 Nm momentu obrotowego (taki sam napęd otrzyma też e-208). W SUV-ie bateria o dużej pojemności 50 kWh powinna wystarczyć na przejechanie nawet 310 km (cykl WLTP). Będzie na nią udzielana gwarancja na okres 8 lat lub 160 tys. km (na 70% pojemności). Naładowanie baterii do poziomu 80% z najszybszej stacji ładowania o mocy 100 kW potrwa tylko 30 min. Ze słabszych źródeł ten czas oczywiście znacznie się wydłuży – do 5 godz. i 15 min. z wallboxa (11 kW) lub nawet ponad 16 godz. ze zwykłego gniazdka.

Sprzedaż drugiej generacji Peugeota 2008 rozpocznie się pod koniec tego roku. Auto na europejskie rynki będzie produkowane w fabryce PSA w Vigo, w Hiszpanii.