Kia Soul to przedstawiciel modnego w ostatnim czasie segmentu crossoverów, a dokładniej rzecz biorąc miejskich crossoverów. Dysponujący napędem wyłącznie na przednie koła Soul ma pięciodrzwiowe nadwozie o dość wysokiej linii dachu (1,61 m wysokości), sporym rozstawie osi (2,55 m) i niemal pionowo opadającej tylnej szybie. W porównaniu do typowych kompaktów Soul ma również wyraźnie wyżej biegnącą maskę silnika oraz zwiększony prześwit.

Wnętrze Soula jest przede wszystkim niezwykle obszerne, porównywalne do modeli o znacznie większych rozmiarach zewnętrznych. Miejsca jest pod dostatkiem i na głowę, i na ramiona, i na nogi, tak że bez większych problemów wewnątrz pomieści się pięć dorosłych osób. Dodatkowo sporych rozmiarów drzwi wraz z wysoką pozycją ułatwiają wsiadanie do środka.

Jeśli chodzi o oferowane jednostki napędowe, to tu zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, dostępne będą dwa silniki o pojemności 1,6 litra i mocy 126 KM każdy. Oba czterocylindrowe silniki bazują na jednostkach pochodzących z cee'da, jednak zostały nieznacznie wzmocnione. W przypadku wysokoprężnej jednostki maksymalna moc jest rozwijana przy 4.000 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 255 Nm przy 2.000 obr/min. Z kolei w wersji benzynowej moc maksymalna osiągana jest przy 6.300 obr/min, zaś maksymalny moment (156 Nm) przy 4.200 obr/min. Obie wersje oferowane będą do wyboru bądź z manualną, bądź automatyczną skrzynią biegów. Na niektórych nieeuropejskich rynkach (m.in. w Stanach Zjednoczonych) w sprzedaży znajdzie się także dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 142 koni mechanicznych.

Produkowana w koreańskiej fabryce Kia Soul (produkcja ruszy już w listopadzie) na rynku europejskim pojawi się najprawdopodobniej w lutym przyszłego roku.