Jak wszystkie otwarte modele Audi, także nowy A5 Cabriolet ma miękki dach. Klasyczne zadaszenie otwiera się w ciągu 15 sekund. Na zamknięcie potrzeba 17 sekund. Automatyczny mechanizm należy do wyposażenia seryjnego. Opcję stanowi dach izolowany akustycznie, który redukuje szumy powietrza opływającego karoserię do poziomu znanego z wersji z metalowym dachem. Po złożeniu dach zajmuje niewiele miejsca w bagażniku. Minimalna pojemność kufra to 320 litrów. W przypadku konieczności przewiezienia większego bagażu można złożyć tylną kanapę, co pozwoli przewieźć pakunki o objętości 750 litrów.

Motywem przewodnim w kabinie jest komfort. Chwilę po zajęciu miejsce pracę rozpoczynają automatyczne podajniki pasów. Na życzenie Audi montuje ogrzewanie przestrzeni wokół głowy dla przedniej części kabiny. Specjalna powłoka skórzanych foteli redukuje ich nagrzewanie się. Odpowiednio rozmieszczone wzmocnienia w nadwoziu zapewniają maksymalną sztywność karoserii. Przekłada się to na ochronę podróżnych w przypadku kolizji oraz zwiększa precyzję pokonywania zakrętów.

A5 Cabriolet będzie dostępny z trzema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Bazowy rozwija moc 180 KM, a najpotężniejszy produkuje aż 333 KM. Ostatni jest dostępny w wersji S5 Cabriolet, która w standardzie otrzymuje m.in. 18-calowe alufelgi oraz sportowe zawieszenie.

Wszystkie jednostki napędowe są zaopatrywane w paliwo przez bezpośredni wtrysk, a cztery z nich wyposażono w turbodoładowanie. Za przenoszenie mocy odpowiadają sześciobiegowe skrzynie manualna. Opcjonalnie można także zamówić bezstopniową przekładnię multitronic lub niezwykle szybki, siedmiostopniowy "automat" S tronic. Podstawowe odmiany mają napęd na przednie koła. Dla mocniejszych silników przewidziano stały napęd na wszystkie koła quattro.

Ciekawą opcją jest system Audi Drive Select, który pozwala na dopasowanie do potrzeb prowadzącego czułości pedału gazu, momentów zmian biegów oraz sposobu wspomagania kierownicy. Audi Drive Select można zamówić tylko w połączeniu ze sportowym dyferencjałem, elektronicznie regulowanymi amortyzatorami i dynamicznym układem kierowniczym.

Pierwsze kabriolety Audi A5 trafią do klientów w drugim kwartale 2009 roku.