Z zewnątrz samochód wyróżnia nowy, trapezowy grill z szarym, metalicznym pasem. Ciągnące się od przedniego zderzaka ku tyłowi silnie zaakcentowane linie podkreślone są przez nowe, wykonane ze stopów lekkich 15-calowe obręcze kół w wersji Double Cab SR i nowe alufelgi 17’’ w wersji Double Cab SR-X.

Toyota Hilux 2009 będzie oferowana w trzech wersjach nadwoziowych: Double Cab, Extra Cab, Single Cab.

Wnętrze pojazdu ma odznaczać się komfortem typowym dla wysokiej klasy samochodów osobowych. Przeprojektowana tablica przyrządów zaopatrzona nowe wskaźniki. Przeprojektowano między innymi przełączniki świateł i wycieraczek czy też konsole dźwigni manualnej skrzyni biegów. Wszystkie wersje Double Cab z silnikiem D-4D 3,0 l wyposażone będą w nowe, sportowe fotele.

Hilux dostępny jest z dwoma silnikami wysokoprężnymi Toyoty - D-4D 2,5 l i D-4D 3,0 l. Jednostki te, należące do drugiej generacji silników wysokoprężnych z układem wtryskowym common-rail.

Współpracujący z manualną, pięciobiegową przekładnią silnik D-4D 2,5 l o mocy 120 KM i momencie obrotowym 325 Nm dostępny jest w wariantach z napędem na dwa i cztery koła. Ta jednostka zapewnia moment obrotowy nie mniejszy od 300 Nm nawet przy niskich obrotach (od 1600 obr./min.). Hilux model 2009 z silnikiem D4D 2,5 l odznacza się zużyciem paliwa w cyklu mieszanym od 7,4 l do 8,3 l / 100 km (w zależności od wersji).

Silnik D-4D 3,0 l ma moc 171 KM. Moment obrotowy został w wersji z automatyczną przekładnią zwiększony o 17 Nm do 360 Nm w zakresie od 1400 do 3400 obr./min..

Wersje z silnikiem D-4D 3,0 l, wszystkie wyposażone w napęd na cztery koła, dostępne są z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów lub nową, pięciobiegową przekładnią automatyczną, wykorzystującą mechanizmy sztucznej inteligencji. System ten, opracowany przez Toyotę, potrafi ocenić stromość podjazdu lub zjazdu, a także przewidywać zamiary kierowcy i wspomagać jego działania.

We wszystkich wersjach nadwoziowych Toyoty Hilux 2009 wprowadzono szereg ulepszeń, zwiększających komfort podróżowania kierowcy i pasażerów.

Podstawowy Hilux Single Cab D-4D 2,5 l dostępny jest tylko w jednym wariancie wyposażenia. Surowy i mocny pojazd wyposażony jest w ręcznie opuszczane szyby, przedni zderzak w naturalnym kolorze materiału i 15-calowe, stalowe obręcze kół. System audio, ABS i ręcznie sterowana klimatyzacja są dostępne jako opcjonalne wyposażenie podstawowej wersji DLX.

W bardziej przestronnej wersji Extra Cab D-4D 2,5 l o przedłużonej kabinie klienci mogą wybrać wzbogacony wariant SR z napędem na cztery koła z pokrytą skórą kierownicą i lewarkiem zmiany biegów, nowymi, 15-calowymi aluminiowymi obręczami kół, nowymi wycieraczkami(spryskiwacze) reflektorów, elektrycznie opuszczanymi szybami i ręcznie sterowaną klimatyzacją.

Model Double Cab 3,0 l daje klientom spore możliwości wyboru. Wersja SR wyposażona jest w nową, pokrytą skórą kierownicą ze sterowaniem funkcjami audio, w pełni automatyczną klimatyzacją i nowymi, 15-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich.

Samochody Hilux D-4D 3,0 l są teraz standardowo wyposażane w system stabilizacji toru jazdy pojazdu VSC, zwiększający bezpieczeństwo jazdy i poprawiający dynamikę pojazdu. Tylną oś zaopatrzono w mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu LSD (Limited Slip Differential), zwiększający możliwości pokonywania trudnego terenu i ograniczający możliwość poślizgu przy ruszaniu na drodze. Mechanizm LSD, będący na niektórych rynkach standardowym wyposażeniem, zmniejsza moment obrotowy działający na ślizgające się koło, przekazując go na koło o większej przyczepności.

Ceny i data premiery nie są jeszcze znane.