• Nowy Boxer to nic innego jak podniesiony kamper. W kabinie wygospodarowano miejsce dla trzech osób
  • Boxer 4x4 w wersji L3 wyposażony został sprzęgło wiskotyczne i trzy tryby jazdy – 2WD, 4WD (dołączany automatycznie) i 4WD Lock (tryb blokady napędu)
  • We Francji można skorzystać z usług firmy Dangel i zamówić odmianę Boxer 4x4. Czas oczekiwania na modyfikację już wyprodukowanego auta to ok. 6 tygodni

Oto nowy pojazd rekreacyjny z Francji. Peugeot tym razem podrasował popularnego dostawczego Boxera. Nie byłoby w tym niczego nadzwyczajnego, gdyby nie jedno. Peugeot twierdzi, że koncepcyjny Boxer 4x4 to następca innego konceptu – Riftera 4x4.

Nowy Boxer to po prostu podniesiony kamper. W kabinie wygospodarowano miejsce dla trzech osób. Na powierzchni 10 m2 urządzono niewielkie mieszkanie oświetlone diodami LED i podzielone na cztery strefy.Mamy zatem: kuchnię, jadalnię, sypialnię i łazienkę.

Francuzi nie zawiedli w kwestii detali. Wnętrze pokryto tapicerką stosowaną m.in. w najnowszych hybrydowych modelach 508, 3008 czy elektrycznym e-208 GT. Nie żałowano chromu, minerałów (materiał wykorzystany do budowy blatu i umywalki) i materiałów pochodzących z recyklingu. Całą podłogę auta wykonano z materiałów w 100 proc. przetworzonych. Surowce wtórne pochodzą ze zbiorników paliwa, butelek po mleku czy różnych opakowań do przechowywania, np. mydła. Ekologiczna strona to zasługa współpracy Peugeota ze startupem Sasminimum, który specjalizuje się w odzysku odpadów.

Peugeot zaprosił do współpracy także japońską firmę Alpine. Eksperci car audio wbudowali nowe radio z ekranem o przekątnej aż 23 cm i nawigacją z Android Auto oraz CarPlay. O poprawkach samego nagłośnienia (głośniki czy wzmacniacz) niestety nie wspomniano ani słowa.

Francuska firma chwali się czymś jeszcze – napędem na cztery koła. Tradycyjnie już to dzieło firmy Dangel, która od lat specjalizuje się w napędach na obie osie. Boxer 4x4 w wersji L3 wyposażony został sprzęgło wiskotyczne i trzy tryby jazdy: 2WD, 4WD (dołączany automatycznie) i 4WD Lock (tryb blokady napędu). Do tego zwiększono prześwit (o 3 cm z przodu i 5 cm z tyłu).

Pod maską bez niespodzianek. Peugeot sięgnął po dobrze znany dwulitrowy motor BlueHDi 165. Co ciekawe w koncepcie pozostawiono ręczną sześciostopniową skrzynię biegów. O automacie nie ma mowy.

Choć kamper na bazie modelu Boxer jest jedynie konceptem, to mamy dobre wiadomości dla miłośników napędu na wszystkie koła. We Francji można bowiem skorzystać z usług firmy Dangel i zamówić odmianę Boxer 4x4. Czas oczekiwania na modyfikację już wyprodukowanego auta to ok. 6 tygodni. Są chętni?