Kompaktowy SUV audi zjeżdża z taśmy produkcyjnej w hiszpańskim Martorell. To czwarty już model RS, który quattro GmbH, spółka córka koncernu Audi AG wyspecjalizowana w samochodach sportowych, zamierza wprowadzić na rynek w tym roku.

Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie – to 250 km/h. Pięciocylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 litra wyposażony w system start/stop generuje moc 310 KM i zużywa przy tym średnio tylko 8,8 l/100 km.

Za przeniesienie napędu odpowiada kompaktowa, siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. Sportowe zawieszenie RS sprawia, że karoseria osadzona jest o 25 mm niżej.

Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 365 mm wykonano w falowej stylistyce Wave, co wpłynęło pozytywnie na zmniejszenie ich ciężaru. Obejmują je szczęki lakierowanych na czarno, ośmiotłoczkowych zacisków ozdobionych emblematem RS. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma tryb sportowy, można go też całkowicie wyłączyć.

Najbardziej wyraziste w wyglądzie tego Audi są zderzaki RS, napis quattro na środkowym wlocie powietrza, aluminiowe relingi, spojler zamontowany na tylnej krawędzi dachu, dyfuzor i duża, eliptyczna końcówka rury wydechowej.

Dynamiczna forma pojazdu jest stylistycznie kontynuowana w jego wnętrzu. Sportowe fotele z wytłoczonymi emblematami RS Q3 obciągnięto czarną tkaniną Alcantara i skórą. Wskaźniki na tablicy rozdzielczej mają szare tarcze z białymi cyframi i czerwonymi wskazówkami. Wielofunkcyjną kierownicę spłaszczono u dołu, nadając jej typowo sportowego wyglądu. Wyświetlacz kolorowego systemu informacji kierowcy FIS, w specjalnym menu RS, pokazuje ciśnienie ładowania, temperaturę oleju oraz wyświetla laptimer do pomiaru średniej prędkości przejazdu.

Pedały i miejsce na lewą stopę wyglądają jak zrobione z aluminium, a dekoracyjne listwy mają kolor czarnego lakieru fortepianowego. Elementem seryjnym jest czarna podsufitka.

Inne elementy wyposażenia seryjnego Audi RS Q3 to system wsparcia parkowania plus, sprzęt nagłaśniający Audi sound system, a także reflektory ksenonowe Xenon plus i diodowe światła tylne.