Samochód ten jest zapowiedzią auta seryjnego, które trafi na rynek na początku 2006 roku, otwierając nową generację wersji FR modeli hiszpańskiej marki.

Prototypowa Altea FR wyposażona jest w nowy silnik 2.0 TDI o mocy 170 KM, z czterema zaworami na cylinder. Jest to najmocniejszy diesel w dotychczasowej historii hiszpańskiej marki. Jednostka jest mechanicznym i technologicznym rozwinięciem silnika 2.0 TDI 140 KM. Współpracuje z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, przekazującą napęd na koła przednie. Nowy silnik spełnia europejskie normy EU4 w zakresie emisji spalin. Altea wyposażona w taki silnik rozwija prędkość maksymalną 208 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy.

Sylwetka pojazdu natychmiast zdradza jego sportowe osiągi. Wyraźnie klinowaty profil, zwarte proporcje, specjalnie zaprojektowany zderzak oraz 18-calowe chromowane obręcze kół z lekkiego stopu tworzą dynamiczny wizerunek pojazdu, zarówno elegancki, jak i ze sportowym zacięciem.

Dwukolorowe nadwozie, srebrno-czarne, stanowi tło dla chromowanych detali: lusterek bocznych, obręczy kół i podwójnej końcówki układu wydechowego o średnicy 70 mm. Uwagę przyciągają także duże inicjały "FR" naklejone po obu stronach samochodu.

Sportowy charakter nadwozia znajduje kontynuację we wnętrzu Altei FR, gdzie dominuje skóra oraz srebrne detale: podsufitka, klamki, uchwyt na okulary po stronie kierowcy oraz elementy schowka w desce rozdzielczej i samej deski. Oprócz czterech osobnych foteli z logo FR wyhaftowanym na oparciu, skórą pokryte jest też koło kierownicy, boki drzwi, dźwignia zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego oraz deska rozdzielcza.

Altea FR wyposażona jest w reflektory biksenonowe z funkcją adaptacji, dostosowujące kształt wiązki światła do profilu drogi, a także - podobnie jak pozostałe wersje tego modelu - w przesuwane tylne fotele.

Na stoisku firmy SEAT można będzie zobaczyć także modele Altea i Toledo z nowymi rozwiązaniami podnoszącymi uniwersalność i funkcjonalność obydwu pojazdów. Dzięki możliwości przesuwania tylnych foteli w osi wzdłużnej, pojemność bagażnika Altei i Toledo wzrasta odpowiednio do 501 i 601 litrów. Toledo jest jednocześnie pierwszym sedanem z możliwością zmiany aranżacji wnętrza.

Modele Ibiza i Cordoba zostaną wystawione z dwoma nowymi silnikami diesla. Będą to: 70-konny 1.4 TDI i 80-konny 1.4 TDI, wprowadzone w miejsce dotychczas stosowanych diesli 1.9 SDI 64 KM i 1.9 TDI 75 KM.

We Frankfurcie SEAT pokaże także nową Alhambrę 2.0 TDI 140 KM (103 kW). Silnik ten zastąpi jednostkę 1.9 TDI 130 KM.