Potężny, doładowany motor pochodzi wprost ze sportowego F-Type'a R. Generuje 550 KM i potrafi rozpędzić nowego Velara do pierwszej "setki" w 4,5 sekundy. O głębokie, basowe brzmienie zadba aktywny układ wydechowy. Gdy najdzie nas ochota i warunki na to pozwolą, Range Rover Velar pojedzie nawet z prędkością 274 km/h. A to wszystko bez uszczerbku na legendarnym już komforcie i możliwościach terenowych brytyjskiej marki.

Jeśli już osiągniemy wysokie prędkości, dobrzy było by się sprawnie zatrzymać. Odchudzone, 21 lub 22-calowe felgi i przeprojektowany zderzak przedni zapewniający lepsze chłodzenie, kryją układ hamulcowy z tarczami przednimi o średnicy 395 mm i tylnymi 396 mm. Składają się one z dwóch elementów, co ma jeszcze bardziej poprawić chłodzenie. Układ napędowy Range Rovera Velar może w razie potrzeby przenieść 100% momentu obrotowego o wartości 680 Nm na tylną oś.

Niestety, jest tylko jeden problem. Aby zachować ekskluzywność modelu Range Rover Velar SVAutobiography będzie dostępny w sprzedaży tylko przez rok.