Brytyjski sportowiec wyróżnia się z tłumu samochodów prezentowanych na wystawie za sprawą kruczoczarnej i matowej karoserii. Połyskują jedynie pasy przebiegające przez środek nadwozia. Kolorystyka Lotusa Exige Scura stała się inspiracją dla twórców jego nazwy. Scura po włosku znaczy ciemny.

Lotus Exige Scura zostanie wyprodukowany w liczbie zaledwie 35 egzemplarzy! Wyjątkowość samochodu zaakcentowano atrakcyjnym wyposażeniem. Wystrój wnętrza nawiązuje do barw nadwozia. W kabinie dominują ciemne tworzywa. Dźwignia zmiany biegów i zakończenie hamulca ręcznego zostały zrobione z metalu barwionego na czarno. Kubełkowe fotele oraz konsolę środkową wykonano z włókna węglowego.

Karbonowe są także elementy wpływające na aerodynamikę samochodu. Zastosowanie drogiego, ale bardzo lekkiego tworzywa pozwoliło na obniżenie masy Lotusa o 10 kilogramów - do imponującego poziomu 925 kilogramów.

Najwyższej próby jest także zawieszenie, w którym zamontowano regulowane amortyzatory firmy Ohlins. Na kute felgi trafiły opony Yokohama A048 LTS. Uproszczona rzeźba bieżnika sprawia, że ogumienie spisuje się znacznie lepiej na torze wyścigowym niż podczas codziennej eksploatacji.

Centralnie umieszczony silnik pochodzi z półek Toyoty. Czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,8 litra otrzymała sprężarkę mechaniczną, która pozwoliła na uzyskanie 260 KM i 236 Nm.

Konfrontacja sił napędowych z lekkim nadwoziem skutkuje imponującą dynamiką. Na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h Lotus Exige Scura potrzebuje zaledwie 4,1 sekundy! Po 9,9 sekundy od startu brytyjskie auto może pędzić 160 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 245 km/h, jednak dla zainteresowanych zakupem Lotusa ma marginalne znaczenie. Wszyscy z nich kochają bowiem dynamiczne pokonywanie ciasnych zakrętów…

Nacisk na ograniczenie emisji spalin nie jest straszny limitowanej wersji Exige'a. Silnik nie przemęcza się w trakcie napędzania lekkiego samochodu. Dzięki temu przy niezbyt mocnym nacisku na pedał gazu w cyklu mieszanym samochód spali zaledwie 8,5 l/100km.

W Japonii Lotus Exige Scura będzie oferowany jako Exige Stealth. Przyjmowanie zamówień rozpoczęto w chwili debiutu samochodu. Lotus wycenił swój najnowszy produkt na 60 tysięcy euro.