Audi S6 i S6 Avant wykorzystują nowy silnik TFSI w wersji 420 KM. Ta ośmiocylindrowa jednostka z podwójnym doładowaniem rozwija stały moment obrotowy 550 Nm i przyspiesza S6 od 0 do 100 km/h w 4,8 s.

W porównaniu z silnikiem z poprzedniego modelu - bezsprężarkowym V10 o pojemności 5,2 litra, nowa jednostka pozwala na jeszcze bardziej sportowe osiągi przy spalaniu niższym nawet o 25 proc. W S6 średnie zużycie paliwa wynosi 9,7 l/100 km. To znacznie mniej, niż jakikolwiek konkurencyjny model.

Takie wyniki Audi zawdzięcza wielu technologiom, w tym systemowi rekuperacji i Start-Stop oraz nowemu systemowi zarządzania pracą cylindrów "cylinder on demand". Gdy V8 przy częściowym obciążeniu odłącza cztery cylindry, włącza się system Active Noise Cancellation (ANC).

Momenty napędowe silnika przenoszone są przez siedmiobiegową przekładnię S tronic, szybko zmieniającą przełożenia. Stały napęd na wszystkie koła quattro wykorzystuje samoblokujący centralny mechanizm różnicowy z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie system ten może być uzupełniony sportowym mechanizmem różnicowym, rozdzielającym w sposób aktywny siły napędowe między tylne koła.

Oba modele wyposażone są seryjnie w adaptive air suspension sport. Sztywno dostrojone zawieszenie pneumatyczne ze zmiennym tłumieniem drgań obniża nadwozie o dziesięć milimetrów. Mocne hamulce tarczowe ze wszystkimi tarczami wentylowanymi mają matowe, czarne zaciski z logo S6. Na życzenie Audi montuje tarcze hamulcowe z ceramiki wzmacnianej włóknem węglowym.

System dynamiki jazdy Audi drive select zmienia między innymi charakterystykę pedału gazu, punkty zmiany przełożenia przekładni S tronic, charakterystykę wspomagania elektromechanicznego układu kierowniczego oraz adaptive air suspension. Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów pracy. Opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy i przekładnia kierownicza zmieniająca przełożenie dynamicznie w zależności od prędkości, mogą być również włączone do tego systemu.

Duży wpływ na dynamikę Audi S6 i S6 Avant ma nadwozie, w około 20 procentach wykonane z aluminium. Audi S6 waży tylko 1895 kilogramów, a S6 Avant - 1950 kilogramów, o wiele mniej, niż ich bezpośredni rywale. Mierzące 4931 mm S6 jest o 16 mm dłuższe, niż A6.

Nowe Audi S6 i S6 Avant trafią wiosną 2012 roku do salonów z bogatym wyposażeniem seryjnym. Obejmuje ono między innymi reflektory ksenonowe plus ze światłami na każdą pogodę, tylne światła w technice LED, elektromechaniczny hamulec postojowy i komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, MMI Radio plus ze złączem Bluetooth i Audi Sound system z dziesięcioma głośnikami.

W nowych modelach "S" dostępne są liczne opcje wyposażenia. Są to między innymi diodowe reflektory, adaptive light, oświetlenie ambient, komfortowy kluczyk, wyświetlacz head-up, asystent parkowania "plus" z kamerami obserwującymi otoczenie samochodu, elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika - na życzenie z czujnikami, a także komfortowe siedzenia z funkcją wentylacji i masażu. Model Avant, którego bagażnik ma pojemność 1680 litrów, można zamówić także z panoramicznym szklanym dachem.

Ściśle współpracujące ze sobą systemy wspierające kierowcę reprezentują najnowszy poziom techniki. Jest to system bezpieczeństwa Audi pre sense w różnych wersjach, adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, Audi side assist, active lane assist, wskaźnik ograniczenia prędkości i asystent widoczności nocą sygnalizujący pieszych poruszających się drogą.

W przypadku systemów Infotainment opcje sięgają do MMI Navigation plus z dużym twardym dyskiem, ośmiocalowym monitorem i nowoczesnym systemem wprowadzania poleceń przy użyciu MMI touch. Może on współpracować z telefonem samochodowym online z Bluetooth, który pobiera specjalne usługi z Internetu i łączy przenośne urządzenia przez hotspot WLAN. System nagłośnienia Bang & Olufsen advanced sound z 15 głośnikami zapewnia doskonałą jakość dźwięku.