Toyota C-HR jest jednym z największych crossoverów – ma 4 360 mm długości, 1 795 mm szerokości i 1 555 mm wysokości (wersja Hybrid). Rozstaw osi to 2 640 mm, czyli tylko 2 cm mniej niż w rodzinnym RAV4.
Wnętrze
Wnętrze Toyoty C-HR powstało zgodnie z nową koncepcją stylistyczną Sensual Tech, która ma łączyć nowoczesne technologie z wysoką jakością materiałów i stylem. Projekt przestronnej kabiny jest skoncentrowany na komforcie kierowcy, a ponieważ auto - w zamyśle producenta - będzie rywalizować z crossoverami marek premium, Toyota przykłada dużą wagę do jakości użytych materiałów.
Zorientowanie na kierowcę poskutkowało skierowaniem konsoli centralnej z przełącznikami i 8-calowym ekranem dotykowym w stronę kierowcy. Prowadzący samochód ma w zasięgu ręki nowy system multimedialny z platformą nawigacji Multi-Media ‘16 oraz rozbudowanymi usługami łączności i wymiany danych. Ekran dotykowy wystaje ponad górną linię deski rozdzielczej, która została obniżona, przyczyniając się do poprawy widoczności.
Fotele pokryte są tapicerkami w nowych wzorach i kompozycjach kolorystycznych, o przyjemnych w dotyku teksturach.
Aby zachować stylistyczną kontynuację wnętrza i karoserii, motyw diamentu został wykorzystany w wyglądzie przełączników, wewnętrznej strony drzwi, głośników JBL i innych elementów. O wysokiej jakości wykończenia decydują materiały, w tym gładka, luksusowa skóra Nappa, panele w kolorze Piano Black i satynowo-srebrne zdobienia.
Wyposażenie
Pakiet Toyota Safety Sense nowej generacji, który będzie standardowo oferowany w C-HR, obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) oraz aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control).
Na wyposażenie C-HR składają się ponadto podgrzewane fotele, system Smart Entry, przyciemniane szyby, wykonywane na zamówienie tapicerki z elementami ze skóry, 18-calowe felgi z lekkich stopów i dwukolorowy lakier Bi-Tone. Udoskonalony asystent parkowania SIPA wesprze kierowców w manewrach.
Napędy
Toyota C-HR będzie oferowana z szeroką gamą silników. Między innymi będzie to hybrydowy układ najnowszej generacji, dzięki któremu emisja CO2 wynosi 85 g/km, zaś zużycie paliwa 3,7 l/100 km, co jest poziomem nie do pobicia w tym segmencie aut.
Nowy hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Jest przy tym efektywniejszy i lżejszy, oferuje też większą wydajność niż jego poprzednik w Priusie 3. generacji. Sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40 proc. - to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej.
Zadbano też o zmniejszenie wagi i wymiarów innych komponentów systemu hybrydowego, a także o ich optymalne rozmieszczenie, co dodatkowo przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości samochodu.
Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM i momencie obrotowym 185 Nm, który zadebiutował w modelu Auris. Silnik wykazuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7 l/100 km. Klienci będą mieli do wyboru 6-biegową manualną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT, zaprojektowaną pod kątem szybkości reagowania. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła.
Sprzedaż
Przedsprzedaż ruszy w Europie we wrześniu, zaś do salonów samochód trafi przed końcem tego roku. C-HR jest pozycjonowany pomiędzy Aurisem Touring Sports a RAV4. Auto będzie dostępne z napędem hybrydowym oraz silnikiem benzynowym 1.2 Turbo. Toyota zakłada, że roczna sprzedaż wyniesie około 100 tys. egzemplarzy.