Aktualne możliwości Opla Vectry kończą się na 3.2-litrowej, 211-konnej jednostce V6. Samochód jest dostępny z każdym rodzajem nadwozia i pozwala na rozpędzenie się do blisko 250 km/h i osiągnięcie magicznej granicy 100 km/h w granicach 7,7 - 8,4 sekundy - w zależności od wersji nadwozia i wyboru automatycznej lub manualnej przekładni. Dla spragnionych silniejszych emocji rodziny do salonów zawita samochód w szatach i z sercem z OPC.

Opel Performance Center jest działem niemieckiej firmy, który podobnie jak ma się to w przypadku AMG u Mercedesa, czy STI w Subaru, dba o przygotowywanie mocniejszych odmian tradycyjnych aut. Nowa Vectra będzie najszybszym i najmocniejszym premierowym modelem na stoisku Opla we Frankfurcie.

Silnik najmocniejszej Vectry to aluminiowa jednostka benzynowa 2.8 V6 turbo. Dzięki zmiennym fazom rozrządu i podwójnej turbosprężarce oferuje ona moc 255 KM i doskonałe możliwości: pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 260 km/h, a od zera do 100 km/h rozpędza się w czasie poniżej siedmiu sekund. Ponadto maksymalny moment obrotowy, wynoszący 355 Nm, zapewnia doskonałą elastyczność i dynamikę nawet przy niskich prędkościach. Vectra OPC wyposażona jest standardowo w sześciobiegową, ręczną skrzynię biegów.

Przy tej okazji nastąpi debiut drugiej generacji zawieszenia IDSPlus. Wyczynowa Vectra OPC jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samochodem, w którym zastosowanie znajdzie udoskonalona wersja elektronicznie kontrolowanego zawieszenia IDSPlus, wyposażonego w najnowszej generacji system stałej kontroli amortyzacji CDC (Continuous Damping Control).

Podobne, zaawansowane technologicznie rozwiązania dostępne są obecnie tylko w kilku najlepszych samochodach sportowych, produkowanych w niewielu egzemplarzach. W rodzinno-sportowych Oplach, dzięki oddzielnym modułom system CDC nowej generacji jeszcze lepiej i szybciej ograniczane są ruchy nadwozia. Efektem jest odczuwalne polepszenie zabezpieczenia przeciw ruchom skrętnym karoserii i lepsza kontrola nadwozia oraz wyższy komfort jazdy.

Wygląd? Cóż, nadwozie obu Vectr OPC podkreśla jej sportowy charakter i "wnętrzności". Z przodu: duże wloty powietrza i osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu, zestaw spoilerów, 18-calowe, 5-ramienne felgi w ekskluzywnym wzorze OPC odsłaniające charakterystyczne dla wersji niebieskie zaciski dużych tarcz hamulcowych, a do tego trapezowe w przekroju rury wydechowe. Wewnątrz: sportowe fotele Recaro, instrumenty w stylu OPC czy skórzana, sportowa kierownica - czyli wszystko na miejscu. Do zobaczenia już we Frankfurcie.