Auto Świat Wiadomości Premiery Volkswagen Golf GTI Clubsport w polskich salonach

Volkswagen Golf GTI Clubsport w polskich salonach

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek

Volkswagen Golf GTI Clubsport to mocny, 265-konny kompakt, który nawiązuje do jubileuszowych edycji Golfa GTI pokazywanych co pięć lat przez Volkswagena. Dobrze wyposażone auto wchodzi do polskich salonów. Ile kosztuje?

Volkswagen Golf GTI Clubsport
Zobacz galerię (12)
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI Clubsport

Wersja Clubsport jest "lepszym" GTI - była już prezentowana w poprzednich latach, na 20-, 25-, 30- oraz 35-lecie Volkswagena Golfa GTI. Podstawowy trzydrzwiowy model Golfa GTI Clubsport z manualną 6-stopniową skrzynią biegów kosztuje w Polsce od 132 590 zł. Dopłata do wersji z przekładnią DSG o sześciu przełożeniach to dokładnie 8300 zł.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Silnik

Co pracuje pod maską Volkswagena Golfa GTI Clubsport? Jest to dwulitrowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który ma moc 265 KM. Jest więc o 35 KM mocniejszy od jednostki napędowej znanej z Golfa GTI Performance.

Co więcej, dzięki funkcji boost, która uruchamiana jest mocniejszym wciśnięciem gazu, kierowca ma przez 10 sekund o 25 KM więcej do swojej dyspozycji. Przydatne na drodze podczas wyprzedzania wolniejszych aut lub na torze - w tym samym celu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport
Volkswagen Golf GTI ClubsportŻródło: Volkswagen

Osiągi

Jak prezentują się osiągi? Golf GTI Clubsport potrzebuje 6,3 sekundy na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h, a przyspieszanie kończy się dopiero przy wartości 250 km/h. Średnie spalanie podawane przez producenta to 7 l/100 km, ale przy wykorzystaniu możliwości napędu i zawieszenia będzie to trudne do zrealizowania. Aha, zarówno wersja z "manualem", jak i ta z "automatem" mają identyczne osiągi i zużycie paliwa.

Wygląd

Co jeszcze odróżnia wersję Clubsport? Oczywiście wygląd nadwozia i wnętrza. Zmienione zderzaki i spoilery generują większy docisk aerodynamiczny. Czarne obudowy lusterek, przyciemniane szyby i światła tylne, dwuczęściowy spoiler z tyłu czy 18-calowe obręcze Belvedere z oponami 225/40 to dodatkowe elementy Golfa Clubsport.

Volkswagen Golf GTI Clubsport
Volkswagen Golf GTI ClubsportŻródło: Volkswagen

W środku sportowe fotele z pełna regulacją, wszechobecne napisy GTI, obszyta alcantarą kierownica z czerwonym paskiem oraz typowe dla Golfa GTI kraciaste elementy zdobiące tapicerkę i dźwignia zmiany biegów przypominająca piłeczkę golfową.

Wyposażenie

Na koniec wyposażenie. W standardzie mamy tu m.in. elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, hamulec wielokolizyjny, siedem poduszek powietrznych, system radiowy Composition Media z 6,5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, osiem głośników, instalacja telefoniczna z Bluetooth, automatyczna klimatyzacja, reflektory biksenonowe oraz czujniki parkowania z tyłu i autoalarm z niezależnym zasilaniem oraz z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu.

Dopłacając do bazowych wersji można mieć ponadto zawieszenie adaptacyjne DCC za 4390 zł, dach szklany panoramiczny za 3860 zł, aktywny tempomat za 800 zł i wiele innych elementów oraz specjalnych pakietów.

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków