Wersja Clubsport jest "lepszym" GTI - była już prezentowana w poprzednich latach, na 20-, 25-, 30- oraz 35-lecie Volkswagena Golfa GTI. Podstawowy trzydrzwiowy model Golfa GTI Clubsport z manualną 6-stopniową skrzynią biegów kosztuje w Polsce od 132 590 zł. Dopłata do wersji z przekładnią DSG o sześciu przełożeniach to dokładnie 8300 zł.
Silnik
Co pracuje pod maską Volkswagena Golfa GTI Clubsport? Jest to dwulitrowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który ma moc 265 KM. Jest więc o 35 KM mocniejszy od jednostki napędowej znanej z Golfa GTI Performance.
Co więcej, dzięki funkcji boost, która uruchamiana jest mocniejszym wciśnięciem gazu, kierowca ma przez 10 sekund o 25 KM więcej do swojej dyspozycji. Przydatne na drodze podczas wyprzedzania wolniejszych aut lub na torze - w tym samym celu.
Osiągi
Jak prezentują się osiągi? Golf GTI Clubsport potrzebuje 6,3 sekundy na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h, a przyspieszanie kończy się dopiero przy wartości 250 km/h. Średnie spalanie podawane przez producenta to 7 l/100 km, ale przy wykorzystaniu możliwości napędu i zawieszenia będzie to trudne do zrealizowania. Aha, zarówno wersja z "manualem", jak i ta z "automatem" mają identyczne osiągi i zużycie paliwa.
Wygląd
Co jeszcze odróżnia wersję Clubsport? Oczywiście wygląd nadwozia i wnętrza. Zmienione zderzaki i spoilery generują większy docisk aerodynamiczny. Czarne obudowy lusterek, przyciemniane szyby i światła tylne, dwuczęściowy spoiler z tyłu czy 18-calowe obręcze Belvedere z oponami 225/40 to dodatkowe elementy Golfa Clubsport.
W środku sportowe fotele z pełna regulacją, wszechobecne napisy GTI, obszyta alcantarą kierownica z czerwonym paskiem oraz typowe dla Golfa GTI kraciaste elementy zdobiące tapicerkę i dźwignia zmiany biegów przypominająca piłeczkę golfową.
Wyposażenie
Na koniec wyposażenie. W standardzie mamy tu m.in. elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, hamulec wielokolizyjny, siedem poduszek powietrznych, system radiowy Composition Media z 6,5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, osiem głośników, instalacja telefoniczna z Bluetooth, automatyczna klimatyzacja, reflektory biksenonowe oraz czujniki parkowania z tyłu i autoalarm z niezależnym zasilaniem oraz z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu.
Dopłacając do bazowych wersji można mieć ponadto zawieszenie adaptacyjne DCC za 4390 zł, dach szklany panoramiczny za 3860 zł, aktywny tempomat za 800 zł i wiele innych elementów oraz specjalnych pakietów.